|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Om man har en navigator med 16:9 monitor och MKIII-räknare!! Vad behöver jag då för att få TV i bilen??? Nåon som har artikelnummer? | |
| Ingen som kan svara på detta?? | |
|
Borde gå att köpa hos BMW. Själva TV-tunern allstå... /Johan |
|
| Är det bara tunern (videomodulen) jag behöver, och är den i så fall lätt att installera? | |
|
Har faktiskt ingen aning. Du får nog åka till BMW och kolla med dem. Varför vill du ha TV då? /Johan |
|
|
Har det andra så varför int tv-funktionen också?? Bra att du svarar på något du inte har en aning om!! |
|
|
Varför väntar du här med ett svar när du kan ringa direkt till BMW och fråga?! Nöt... /Johan |
|
|
OK! Finns det någon annan som vet vad jag behöver, förutom videomodulen, för att få in TV i bilen om jag har 16:9 monitor och MKIII navi? Är det svårfixat? |
|
|
Det enda jag vet är att det sitter en videomodul precis under navi lådan bak i bilen. Detta gäller iofs E38 men borde vara likadant på E46. Så dettta är vad jag TROR du behöver, videomodul+kabelsats. Är det bara det som behövs så ska det inte vara svår installerat eftersom allt sitter bredvid varandra där bak. Detta är som sagt vad jag tror efter ha tittat bak på farsans 740. Borde inte skilja nåt på naviboxen om man har TV funktion eller inte så det borde bara att koppla in. Men jag kan ha väldigt fel också. Därför skulle jag kolla med BMW. Däremot vet jag att det är väldigt dyrt men det kanske inte spelar nån roll. Kostar ju 8100:- extra vid ny bil så man får nog räkna med det dubbla iaf vid eftermontering. /Johan |
|
|
joafog; Hur löste sig detta? Jag prövar hitta en X5 2004 eller nyare och många är utan det viktiga TV och DSP:-) Har du kommit fram til vad man behöver för att få TV och vad det kostar? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
| Jag har TV-modul i min 330i E46. Sitter under Navi-enheten på höger sida i skuffen. Om det är det enda som behövs vet jag ej. Antennplaceringen känner jag inte till. Kan dock säga att av alla "options" i min bil är nog TV-funktionen den minst använda. | |
| Aha, det var en gammal tråd som återuppväcktes. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
vetesjutton vad ni ska ha TV till, för den analoga sändningen försvinner ju snart! och att ha ett boxerabbonemang för de 3 minuterna i halvåret man kollar på tv i bilen känns kanske lite onödigt.... mvh Johan |
|
Boxer abbonemang?? Alla verkar tro att bara för att analoga nätet släcks ner så måste man ha ett abbonemang. Med en digital motagare (finns te.x på Clas Olsson för en 7 hundring) så får man in Svt1, Svt2, Tv4, Barnkanalen/kunskapskanalen, Svt24, Svtextra m,m helt jävla gratis!! Abonnemang måste man bara ha om man ska ha in alla film kanaler osv, Men det har man ju alltid behövt betala extra för |
|
|
Kul med fler Hudik bor:-) Ja, jag har sett att man kan välja mellan analog och digital nu på Navi Prof + TV. Nån här som har digitaltuner? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Så här kan en uppgradering till Digital-TV se ut. Titta på kopplingsschemat: Länk Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
glömde att bilden är stabil i över 180 km/t. :-) Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
Jöss, en sån måste det bli! Måste hitta en X5a först bara.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.