|
|
|
|---|---|
Erik Tds |
Hei! Jeg har i lengre tid hatt problemer med treg starter på min 525tds (e34) i kaldt vær. Jeg tror problemet er at jeg har et spenningsfall på ledningsstrekket mellom batteriet og starteren, men har problemer med å lokalisere dette. Men under feilsøkning i dag fant jeg en avbrent sikring.. Ved batteriet under baksetet sitter det en liten koblingsboks med to 80A sikringer og den nederste av disse var brent av. Er det noen som vet hvilket system disse sikringene tilhører? Erik |
|
har du kollat så alla glödstiften e ok?? hade samma problem med min förra tds, bytte 2 stift som var döda, o det blev en helt annan bil... vet dock inget om säkringen. mvh Danne 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... |
|
|
80A säkringen borde ju vara huvudsäkring för en grupp funktioner. Har du inga andra elektriska funktioner som strejkar? Eller är det så att glödningen är uppdelad på två 80A-rupper, isf är det ju här ditt startproblem ligger. Om du provat med ny säkring, håller denna då, eller bränns den av direkt? Ev. spänningsfall vid start: Kolla och rengör alla anlutningar på batteri och startmotor. Batteriet måste givetvis vara friskt och uppladdat. Lycka till MVH FP |
|
Erik Tds |
Har byttet sikringen og det hjalp ikke i det hele tatt...??? Startproblemet er at starteren tvekar varva up motorn ved kaldt vær. -Batteri er byttet. -Startersolenoid er byttet. -Batteriet tappes ikke av noen strømtyv. Skal kolla pris på byttestarter imorgen..... Erik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.