|
|
|
|---|---|
|
I helgen ägnade jag några timmar åt att fixa det längsgående sätesglappet både på förar och passagerarstolen i min bil. Det tog en liten stund men var inte särskilt svårt, materialkostnaden blev noll kronor eftersom jag tillverkade nya "brickor" själv av lite överblivna nylonbitar. Resultatet är perfekt! Stolen rör sig inte en millimeter vid hård inbromsning. Om någon är intresserad kan jag skriva ihop en instrux på svenska. Annars kan ni läsa på Länk Det tog mig alltså kanske drygt en timma per stol. Den längsta tiden av det tog det att tillverka plastbitarna. Så jag är ju lite nyfiken på vad Caspar har betalat för när dom har åtgärdat detta på verkstad. 6000:- per stol eller totalt för tre stolar? Om någon vill ha lite ytterligare tips är det bara att höra av sig. /Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... | |
|
BMW Solna byter hela underredet.. Mest pengar för dem för minst arbete är väl filosofin.. :-( Jag är blåst som vanligt... /Caspar |
|
|
...och det var tyvärr 6000 per stol... /Caspar |
|
|
Jag var precis innan i Solna och köpte läderrengöring och det där andra medlet, jag tänkte att när jag nu fixar til stolarna kan jag ju samtidigt passa på att snygga till dom efteråt. Jag passade på att fråga i reservdelsbutiken om stolsglappet men han jag pratade med visste inte ens om att det var ett standardfel och inte heller vad dom gör åt det. /J |
|
|
Beijnoff, Vilken tjocklek hade nylonbitarna du filade till? Tänkte vara lat och använda en NC-fräs till bitarna. Hans med glapp i stolen. |
|
|
Fy fan Caspar, lider med dig. 12 lax åt h-vete! Nytt sportsystem som sagt... /Manray/ |
|
|
Det tog lång tid för mig att svara på tjockleken på plastbitarna. Dom jag använde var 3,0mm och det var alldeles lagom. /Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... |
|
| du råkade inte tillverka fler plastbitar än nödvändigt? | |
| du som vet hur dom ska se ut kan väl göra några åt oss mot lite kompensation | |
|
Ja, det tog tid innan du svarade. Så jag plockade isär och bytte mina bussningar. Vilken skillnad, underbart att slippa glappet i stolarna. Som du skriver är 3mm perfekt med lite slipning. Det var mycket enkelt att byta dessa bussningar. Hans |
|
|
Det verkar som alla har fixat sina sätesglapp i Z3-orna för det var länge sen någon tog upp tråden i foumet. Nu har jag tröttnat på glappet och beställde bussningar från firman x8r i England. Kostnad för 8 st ca 12 pund + porto. De var rektangulära men en aning för långa så de behövdes slipas till. Eftersom jag inte skruvar själv anlitade jag Autosport i Limhamn som utförde jobbet till full belåtenhet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.