AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.045

Byta styrled

haimaul
Första besiktningen (för mig, inte bilen) avklarad! Nervöst på ett konstigt sätt. 2:a för glapp i höger inre styrled. Nån som vet vad den på ett ungefär brukar kosta att byta?
Tror att själva styrleden ligger på ca 200:-
Och ett byte på en verkstad ska nog inte kosta mer än vad de debiterar för en timme (brukar väl vara minimitaxa??) :(

kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:)
haimaul
Danke! Är det lika bra att byta samtliga styrleder på en gång, eller ska man vänta tills de också lägger av?

Agge
Vad jag hört ska det räcka att byta den det är fel på.

Mvh
//Agge

Enligt BMW i Uddevalla så kostar det 750:- monterat och klart inkl. material per sida att byta dessa. Var o hörde det idag (040526) pga. 2st glappiga spindelleder. Köpa dem löst skulle gå på ca 250:-/st. Har beställt 2st till min bil.
Ha det gott/Berbel
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Brukar alltid vara mer ekonomiskt att byta båda eller hela styrstagen på en gång, då en framvagnsjustering är ett måste efter bytet och en sån kostar från 500 kr o upppåt 1000 kr för fyrhjulsmätning!

Är det på 635:an så rekommenderar jag att du byter hela styrstagen, då får du nya leder inre o yttre samt nya stag imellan, går mycket lättare att justera då också och det blir aldrig några mer problem!

///Magnus
haimaul
Stort tack för tipsen! Bara att ringa BMW då och kolla om grejerna finns hemma!

Why pamper life's complexities
When the leather runs smooth on the passenger seat
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.