|
|
|
|---|---|
haimaul |
Första besiktningen (för mig, inte bilen) avklarad! Nervöst på ett konstigt sätt. 2:a för glapp i höger inre styrled. Nån som vet vad den på ett ungefär brukar kosta att byta? |
|
Tror att själva styrleden ligger på ca 200:- Och ett byte på en verkstad ska nog inte kosta mer än vad de debiterar för en timme (brukar väl vara minimitaxa??) :( kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
haimaul |
Danke! Är det lika bra att byta samtliga styrleder på en gång, eller ska man vänta tills de också lägger av? |
Agge |
Vad jag hört ska det räcka att byta den det är fel på. Mvh //Agge |
|
Enligt BMW i Uddevalla så kostar det 750:- monterat och klart inkl. material per sida att byta dessa. Var o hörde det idag (040526) pga. 2st glappiga spindelleder. Köpa dem löst skulle gå på ca 250:-/st. Har beställt 2st till min bil. Ha det gott/Berbel |
|
|
Brukar alltid vara mer ekonomiskt att byta båda eller hela styrstagen på en gång, då en framvagnsjustering är ett måste efter bytet och en sån kostar från 500 kr o upppåt 1000 kr för fyrhjulsmätning! Är det på 635:an så rekommenderar jag att du byter hela styrstagen, då får du nya leder inre o yttre samt nya stag imellan, går mycket lättare att justera då också och det blir aldrig några mer problem! ///Magnus |
|
haimaul |
Stort tack för tipsen! Bara att ringa BMW då och kolla om grejerna finns hemma! Why pamper life's complexities When the leather runs smooth on the passenger seat |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.