|
|
|
|---|---|
|
Har en 528 iA touring -00 med business hifi system. Har även en Pioneer aktiv baslåda/rör liggande i förrådet som jag tänkte koppla in för att ge lite bättre skjuts i ljudet. Hur gör jag för att få igång skiten? Finns det lågnivå draget bak? Skall den kopplas på lågnivå om det finns eller eller parallellkopplas på takhögtalarna i kombiutrymmet? Behövs då omvandlare för hög/lågnivå? Som ni märker är man inte helt hemma på detta... Tacksam för hjälp med kommentarer och instruktioner. /Wibbe | |
|
Vet ej hur det är på just den modellen, men sannolikheten att du har lågnivå tillgänglig därbak måste betecknas som låg. Kontrollera först om din Poineer-bas har högnivåingång. Det är inte ovanligt. Om du har det så parallellkoppla på en av högtalarna i bak (förutsatt att det är en högtalare som matas med signal som inte är frekvensbeskuren). |
|
Robsarve |
I buisness finns det ingen lågnivå bak. Antagligen har din låda redan högnivåingångar, koppla dem till takbasarna! tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Du hittar högtalarkablarna på vänstersidan i baksätet under dynan (sidostödet mot dörren) som inte fälls fram när du fäller ryggstödet. Dra loss dynan så kommer du åt kabelstammen. Se "Modifiering för lågnivå/scannermontering" under gör-det-själv/mektips i menyn till vänster för färgkoder högtalarkablarna. Dom känns igen på att dom är tvinnade parvis. Du kan ta remotesignal (+12V) där också. Sedan är det lätt att dra kablarna till högtalaren, batteri samt jord. /Mattias |
|
|
Tack för tipsen och instruktionerna grabbar. Jag skall fixa lite med detta imorgon kväll. Jag återkommer med feedback eller om jag behöver mer hjälp. /Wibbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.