AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.796

Hur får man bort chrome/shadowline listerna?

33
Märra
e46 touring
Hur får man bort listerna runt rutorna på e46? är det bara att dra rakt ut eller? sitter dom med några slags clips?

Något att tänka på när man gör detta?

MVH Martin
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Du måste använda ett speciellt verktyg om jag har förstått det rätt. Dem sitter med clips.

Mvh
Kristian
Att montera bort alla lister kring rutorna på e46 är i princip omöjligt att göra utan att skada lacken om man inte har ett specialverktyg som Alf skriver. De bakre listerna(på sedan) går att lossa för hand med stor försiktighet. Dvs från där listen är delad(ovanför bakre dörren) och bakåt.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Är det någon som har lyckas med konstycket att ta loss ovan nämnda lister, med eller utan verktyg, utan att skada lister eller lacken? Jag är också intresserad :)

/Wille
33
Märra
e46 touring
ingen???
Jag pratade precis med reservdelsmannen på Skadecenter i Bollmora...
I nederkant under rutorna är listerna bara nerklämda, där ska bara vara att försiktigt dra upp dem.
"Bågen" som går över rutorna sitter med clips, rekommenderas att sätta någon form av tunn plastkil mellan list och lack och försiktigt, försiktigt ta loss dem. Ryker clipsen vid demontering går det att köpa nya lösa på BMW.

/Wille
Hei!
Jeg ønsket chrome-lister til min 4-syl e46 touring. Derfor fikk jeg taklistene montert av selgeren. Resten ville jeg gjøre selv. Selgeren sa det ville bli "litt problemer" med å bytte den bakre listen. Først når jeg kom hjem forsto jeg hvorfor: man må bytte bakre siderute eftersom den nedre listen er vulkanisert sammen med pakningen. Og pakningen selges ikke seperat. Det finnes altså 3 forskjellinge sideruter til touring: mattsort, shadow-line og chrome.
Vet noen hva denne sideruten koster i SE eller D? Billigste i N er 1080 + moms.
Unnskyld mitt norsk!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.