|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Ursäkta men nu bara måste jag lägga mig i.... Niklas: Är du full eller enbart dum? Du kan väl inte på fullaste allvar tro att din über M3:a skulle klara 0-100 km/h på 4.9 sek? Du må vara en jävel på att växla, men du får faaaan koppla växel-pellen till bakhjulen och veva utav-helvete om du ska greja under 5 sek!!! För det första, med det trim du har så gissar jag att du max får ut 320HK. M3 (E46) som har 343 hästar klara 0-100km/h på ca 5.2 sekunder (vilket dessutom kräver sin man att lyckas få till). Att få ner tiden under 5 sekunder krväver en hel del.... något som få klara utan MYCKET trim. Som exampel kan vi ju ta Racing Dynamics Tornado S, dvs en M3 E46a med RS32 motorn. Med den motorn har man alltså en grym E46a med en V8a på 412 HK. Den bilen klarar 0-100km/h på ca 4.8 sekunder. Länk Vad får dig att tro att din utrustning mäter rätt? Jämför man med Tornadons siffror så borde ju din super-kärra ha ca 400HK för att komma ner till 4.9sekunder. Sorry... ledsen om jag tänder ljuset för dig och du nu känner dig lurad på pengarna, men jag lovar dig att ditt luftfilter inte gett dig dom hästarna. |
|
|
När bilen var helt orginal så gick den på 5.6s....Fick en väldigt bra start och bra växling när jag fick den tiden, kör oftast ständigt mellan 5.1-5.2s 0-100km/h.... Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
Idag var den bästa dagen på länge - personangrepp, märkesmani och allt på en gång! Bespara mig, skrattkramperna kommer att sitta i flera timmar framöver :)))))) Och till Niklas: då är det bara att gratulera att din M3 helt original tydligen går enormt mycket bättre än alla andra. Försök hitta något stall som rejsar med stränga klassregler och sälj bilen till dem, den måste ju vara värd en förmögenhet! :) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
| Det e bara att inse fakta!!! G-mätare är INTE tillförlitliga. Oavsätt vad dom heter och hur nya dom är!!! | |
|
Men snälla, för det första så har du max (!) 300hk i motorn. & för det andra så piskar inte du en 3.2. En org. M3 3.0 gör inte 0-100 på 5.6, aldrig.. "Kör oftast ständigt mellan 5.1-5.2s" Du är alltså lika snabb, om inte snabbare, än en M3 E46? Jo tjena. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Firren; Jag vet hur det känns, jag får ingenting gjort på jobbet idag. Sitter bara och läser på Autopower och mina kollegor ser mig tidvis bara sitta och stirra mot skärmen med öppen mun, tidvis sitta och gapskratta. Ingen förstår varför... Niklas; En tanke bara, G-tech visar antagligen mer rättvisa tider ju längre sträckor du mäter på. 0-100 km/h blir ju en kortare sträcka än 402 meter och kan därför ge större felmarginal. Jens |
|
|
Jag har rejsat emot ngr M3 3.2 och M5 3.6 och 3.8 och kört ifrån dom...Har kört mot dessa både på väg och stripp(bättre tider) och vunnit... Är det nån som vet vad M3 csl:en körde på för tid på Emmaboda? Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
Euhm bara att gratulera då Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
MrM: det är nackdelen med landskap, man betraktas som idiot (vilket delvis är sant) samt att det är ytterst svårt att dela med sig av en fjorton sidor lång tråd ;)))) jag är fortfarande helt imponerad av att den här maskinen som Niklas äger går så oerhört bra. 0-100 under 5 sekunder är en tid som ytterst få bilar klarar med så blygsamma medel som Niklas har trimmat den med. Det är snabbare än en standard 996C2, så jag lyfter hatten i respekt. Kanske skulle M-avdelningen köpa tillbaks motorn och analysera, för med det här resonemanget måste det finnas stora vinster att göra även för andra bilar i den här klassen? mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
Men snälla... "jag har räjsat mot... och spöat". Asså... jag skulle kunna spöa vem som helst, i vilken bil som helst, med vilken bil som helst, när som helst... om bara dom rätta förhållandena råder. Volvo 240 mot Ferrari 360 Modena, t.ex. han råkar trycka på bromsen istället för kopplingen. Att säga att man spöat någon säger inte ett skit, det är så små marginaler som avgör så mycket. Men nu skulle jag vilja att du förklarar hur du, NIKLAS, tror att detta är möjligt: 1. M3 -94 gör enligt papper 0-100 på 6.0 sekunder. Hur kommer det sig att din är 0.4 sekunder snabbare? Super exemplar? Må vara hänt... 2. Hur förklara du dom fakta jag ställde upp tidigare, dvs att en M3 E46 med 343 hästar kräver en uppgradering till en V8a med 412!!!! HK för att komma ner under 5 sekunder. Något som du lyckades med genom att pilla lite med ett luftfilter m.m. En Tornado kostar över 1 miljon kronor... du har nästan samma prestanda säger/tror du, någon är lurad här. Men som sagt, jag vill att du förklara ditt resonemang här. Hur kan du tro att det är möjligt? Jag är nyfiken på hur du tänker. |
|
|
Juhlen: jag antar att du menar att Volvon råkar trampa på bromsen, för min morfars kusins sons kompis systers kille hade en vit, o jävlar vad den gick, på hans klocka gjorde den 0-100 på 3.2 sekunder.... ;) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
handhavandefel på G-techen kanske? kan blir snabba bilar om man ställer den lite fel, iallafall på dom äldre versionerna.. :) /A |
|
|
Grattis Niklas BMW M3. Du måste ha fått tag på världens bästa M3 E36 eller så är det så att mätinstrumentet felar "lite". Är du säker på att dom inte har gjort nåt mer me motorn typ gömt en Turbo eller nåt i handsfacket? =) Skämt å sido. Det måste vara omöjligt att köra så snabbt med en nästan original E36:a M3 3.0. Att bara komma ner i ca 5.5 sekunder med en sån bil torde vara mycket sällsynt, tror inte att det är många som klarar att köra under 6 "ärliga" sekunder om jag ska vara ärlig. Skulle vilja se bilen in action någon gång med pålitliga mätinstrument. Om du då skulle lyckas köra under 5.5 sekunder 0-100 så ska jag vara den första att gratulera dig och lägga ett bra bud på kärran. Richard |
|
|
jag vet ej hur tillförlitliga g-tech's är Men jag körde 5,42 s 0-100 km/ h med min gamla m3 cab -96, endast fullflödesavgas samt filter. Kan vara så att Nicklas mätare visar 0-96km/h, vissa gör det. |
|
| niklas bilen är kanske mer trimmad än du vet om...dvs om du inte köpte den ny | |
|
Nizse: Jag tycker själv att tiden e väldigt bra, kanske lite väl bra...skulle gärna vilja mäta upp den me andra mät instrument och se vad dom visar... Bmw_jerry: Tror inte att bilen e mer trimmad än vad den är..inte som jag vet om iaf... Mathias: G-techen ställde jag på 0-63mph... Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
Juhlen: Typ de flesta bilar går bättre än vad som står på pappret..kanske inte alla bilar, men många...0.4s e inte alls mycket, minsta lilla fel och man tappar tid som du säger...sitter växlingen och starten som den ska så kan man få en bra tid...sen vet jag ju inte till 100% att den går på 4.9s-5.2s ungefär som snabbast...det var iaf vad mätaren visade... Sen tycker att det låter lite konstigt att den bmw:n me 412hk gjorde bara 4.9s när M3 csl:en gör oxå 0-100km/h på 4.9s och me 360hk, och e inte Tornadorn lättare me? Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
mr_xc99 |
Niklas , säg inte att du tror att du kör på 4.9 , gör du det e du dum , jätte dum! det e för bra för o va sant, som att säga att man åka till månen o tebax på en dag. |
Tony-Avesta |
4,9 Niklas. Var bor du?? MVH Tony |
|
Som sagt det måste vara mätsystemet som inte riktigt ger helt rätt värden. Vet inte riktigt vad för andra instrument du skulle kunna testa, någon som vet något tillförlitligt??? Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.