|
|
|
|---|---|
|
Hej! Under helgens fuktiga väder så noterade jag att det är väldigt dåligt blås upp mot vindruta på min 750. Imma på framrutans insida som följd. Sidoutblåsen fungerar dock bättre. Jag kör fläkten i läge aut. När jag ställer in på defrost, så blåser det varmluft som bara den, vilket verkar vara korrekt. Kikade runt lite här på forumet och det varkar som om microfiltret bör bytas? Är det någon som bytt på E32 någon gång? Är det lika som på E34? Eller kan det vara något annat som spökar? Mvh Peter | |
|
Microfiltret kom först runt 91, så du lär inte ha något sådant. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
O.K. då vet jag i alla fall vad det inte är för fel... |
|
|
Jag hade liknande symptom på min E32 vid fuktig väderlek. Som du nämner så försvinner imman när man kopplar på defrostern. Ett annat tips är att testa med att akivera AC med recirkulations knappen så blir du av med imman. Förutsatt att du har AC förståss. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
| Men något slags kupéfilter måste det väl ändå finnas? Jag har en 730i -88 där jag "fått för mig" att detta filter skulle vara igensatt/dåligt. | |
|
Jodå. AC finns... Ska testa lite framochtillbaka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.