|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hej! som rubriken säger, passar ratten från en E46 till min X5? jag har nämligen bussratten i min X5:a, och har hittat en sportratt 2 till rätt peng. jag har sett massor av annonser som säger att det är samma ratt, men skulle gärna vilja ha det bekräftat från någon som provat? Tacksam för snabbt svar, så inte rattskrället säljs. mvh Johan |
|
Hmm, utseendemässigt är det till 100% samma ratt. Frågan är bara ifall fästet är detsamma. Varför inte ringa till BMW och fråga? MVH Dominik |
|
| Det är väl bara att klippa till. Det verkar finnas fler bilar den kan passa i hos dig ;) Annars går väl rattskrället att sälja igen? | |
|
Johan; Yess! Här har du 2 bevis:-) Länk Länk Hittar du 2 billiga M3 rattar, så kontakta mig är du snäll! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Johan>>>>>Hoppas du känner till att du även behöver en ny airbag enhet som passar den nya ratten. Din nuvarande passar nämligen inte i sportratten. Och dessa är desvärre inte gratis. /D |
|
vilka kanonbra svar! Hosse, suveränt! jag mailar i så fall, jag lovar.... Dominik, jag köper ratten komplett av Karstorp, kostar 2500 kr vilket är runt en tredjedel av nypriset. grizzly, precis min tanke. Om den inte passar på X5:an så blir i alla fall min 318 iT glad! Den är utan multi, så då får jag testa på två bilar samtidigt! Karstorp hade vänligheten att lova mig släpringar och kablar på en gång. Kanon! En grej bara, jag har hela tiden trott att dekorlisten på ratten är utbytbar. men när man läser reservdelskatalogerna så står det inget om att köpa lösa dekorlister! Är det jag som missförstått det hela? tråkigt i så fall, för trä passar inte så bra i X5:an med svarta lister.... Mvh Johan |
jag svarar på min egen fråga. dekorlisten är avtagbar! men det är lite skumt att den inte finns att köpa lös i reservdelskatalogen för 3-serien. eller också letade jag inte tillräckligt bra! Nu är ratten inköpt, så fortsättning följer i dagboken. Mvh Johan |
|
Johan; Bra att det löste sig:-) Den går helt fint att köpa lös. Jag har ett komplett sett liggande i trä till X5, men det hjälper väl inget? Det är den 3 benta saken med splitt på ekern i botten, eller hur? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Johan; Eller så kan du leverera den och få den målad; Länk Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
din bil som var så snygg med trä? jag tycker att det passar bättre med trä till beige, alu är till ljusgrått! fast jag har tyvärr svart, och tycker alu bryter för hårt mot det svarta. förresten, det ser ut på bilderna som att din sportratt är lite fetare än min. vad tror du? kolla på bilderna på min 330 som har liknande ratt: Länk Mvh Johan |
|
Johan; Hmm.. Ja kanske det, men blev enig med frugan om att det skulle bort:-) Tog mig ca7 timmar totalt att byta ut allt trä mot aluminium. Hade jag vetat den innan jag började så hade jag aldrig gjort det. Konstigt nog hittar jag inga bilder på interiöret med aluminium?? Hmm.. Måste ta och fota lite nu snart. Det blev iallafall riktigt bra tycker jag. Det bryter kraftigt mot det svarta, men det går bra mot det beige tycker jag. Ratten min är helt lik din faktiskt. Har väldigt lust på M3 ratten, med paddlar, men det får jag vänta med. Allför dyrt, även utan airbag. Men det går! Titta här; Länk Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
smaken är som baken, eller hur! fast det blir ju säkert snyggt med den svarta instrumentbrädan. aluminium är det klart snyggaste, fast som sagt är jag osäker om den passar i min helsvarta inredning. fast 7 timmar är lite väl länge! skönt att det var samma ratt. jag hoppas på att få den imorgon! mvh Johan |
nu sitter ratten där! gick på en halvtimme och alla funktioner finns numera. det som skiljer är att originalratten i X5:an har 10 mm större diameter, men om man kan leva med det så är allt frid och fröjd! Det blev kanonsnyggt, så jag ska knäppa lite bilder vid tillfälle. mvh Johan |
|
Grattis! Bra jobbat:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.