|
|
|
|---|---|
|
Tja Har hittat en importerad BMW Z3 2,8 från 97 som jag funderar på att köpa. Allt verkar ok med papper osv. Den är M-testad har gått ca 7000 mil. Inte en repa på hela bilen och den ser ut att vara i nyskick. han ska ha 145000:- Vad tycker ni, slå till eller inte? Nått speciellt man bör titta noga på när man handlar en Z3:a? Tacksam för snabba svar | |
|
Kontrollera den noggrannt, en fin lack är inge svårt att få fram. Är den så fin att den kan tänkas vara omlackad till och med? Lackskarvar, eller skiftande nyans mellan karossdelar? Kontrollera historiken, det är inte helt ovanligt att bilar skruvas när dom tas in. Kolla därför bilens servicebok mot verkligheten samt gör ett utdrag för det garantireparationer som gjorts. Verkar allt stämma och bilen känns bra så tycker jag det är ett bra pris, men inget superpris. Länk Länk |
|
|
Tänk på att bilen är 7 år gammal, och bör ha en del stenskott i fronten. Omlackning i sig är ingen fara, men säljaren skall ha tydliga besked om varför och när. Begär KVITTON på service, för en servicebok är lätt att "fixa". Hur länge har bilen gått i Sverige ? Tag kontakt med ev tidigare ägare. Har den originalfälgar/godkänd däckdimension ? Kollat premie med föräkringsbolag ? Störtbågar ? AC ? Hardtop ? Jag stressköpte en importerad -99:a förra sommaren, och är helnöjd. Mitt råd är att ta det lugnt, det finns en hel del bilar till salu. |
|
|
Hej igen Kvitton på service osv finns, Om den är omlackad har han lackat om hela bilen för det finns inga skarvar eller färgnyanser, Inga stenskott eller dörruppslag på bilen Två skador finns. nån som typ har släckt en cigarett eller nått på cabskyddet samt skav på passagerarsidan på mittkonsolen vid säkerhetsbältet. Tidigare bilfirma talade väl om bilen. Och den har funnits i sverige sen 2000. Orginal 16" fälgar. Premien var svindyr men det är den ändå på min nuvarande bil. Inga skumma ljud från motor och växellåda. Dock gnisslar det lite från kopplings pedalen... inte från kopplingen i sig. Och som sagt alla papper finns och verkar vara iordning. Visst finns det många Z3:or ute men svårt att hitta några för det priset som inte gått så långt. Snart BMW ägare |
|
|
Gnissel från kopplingspedalen verkar vara en BMW sjuka, min gör så ibland. Min far's förra bil gnisslade som bara den. Har hört fler som låter likadant. Endast ett skönhetsfel. Priset verkar bra tycker jag, själv gav jag 175 för en -97'a för drygt 2 år sedan. Den hade då gått 5900 mil. Kan inte tänka mig att sälja den för 145 idag. Min har snart gått 8000 mil, det är nog en ganska normal sträcka för en -97'a Kolla däcken, speciellt bak. Den sliter mycket bakdäck, givetvis beroende på körsätt, men det är väldigt svårt att låta bli och gasa. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| 145K är MYCKET bra pris för en 7000mila tvåkommaåtta! även om den är importerad. | |
|
Det låter billigt. En kompis sålde sin 97a som hade rullat längre till ett betydligt högre pris för bara några veckor sedan. Tycker att du ska slå till, men bara om precis allting känns rätt. Det är lätt att bli lite för ivrig, speciellt när det gäller en cab vid den här årstiden. Vad har den förresten för extrautrustning? /Carl ______ Länk |
|
|
Det låter som ett ok köp. Försöker själv att sälja min 2,8a för 139.000 och det går lite halvtrögt, folk hör av sig, men den går inte iväg direkt. Den bilen Du tittar på verkar dock vara i något bättre kondition, Jag gav 200K för bilen för 2 år sedan, men den har rullat ytterliggare 3000 mil och fått vara vinterbil. M testet kan Du kasta, hade det på M'en som jag dessutom köpte från en BMW aukt åf och lik förbannat blev det rep för 30K första månaden. Fel jag haft på mina bilar: Säten som åker fram och tillbaka (3 av mina 4 säten har haft detta problem) vid inbromsning/acc = 6.000, Slutväxel = 22.000, Oljeläckage = 4.500... mm /Caspar |
|
|
Bilen blev såld till en annan :( Har däremot hittat en annan Z3 -97. Har gått 6000mil med ny motor som gått 800mil. Kan det vara nått? Ska titta på den imorrn, enligt säljaren finns alla papper på bytet m.m. som är gjort av BMW själva. Hans orsak till motorbytet var att efter han lämnade in bilen på service så lösoljelampan. Mekanikern sa åt honom att fortsätta köra och pang, BMW pröjsar ny motor. Denna bil är mer utrustad än den förra jag tittade på. M-utrustad, vad är det? elcab, stolar, speglar hissar ditecbehandlad m.m Mvh Christian |
|
|
WeEeE: Om bilen har alla kvitton på motorbyte och det finns garanti på jobbet ska det ju inte vara några problem, men kolla noga! Men tänk på att det finns folk som ogärna köper en bil där tex motorn varit bytt. Värt att tänka på eftersom du förmodligen säljer den vidare nån gång. "M-utrustad" är väl egentligen inget direkt paket utan förmodligen har den M-ratten och sportstolar (ev. riktiga M-stolar?). Annars ska väl elhissar, eljusterade speglar och elstolar vara standard, i alla fall på en 2.8. Annan utrustning som folk ofta skriver med som extrautrusstning är invändig chromeline och skinnklädsel som också är standard på 2.8an. Elcab är däremot extrautrustning. /Carl ______ Länk |
|
|
Invändig cromeline är väl ändå inte standard på 2.8an men det är standard på M (eller var kanske är mer rätt). Vad det gäller läder så var väl nappaläder standard på standardstolarna. Men det gick att välja "riktigt" läder som tillval. Jag har broschyrer hemma så jag kan kontrollera bättre senare. /Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... |
|
|
Glöm allt vad standard heter, mer än hälften av bilarna är importerade och där gällde helt andra standards. Jag har INTE CromeLine på M'en (vill heller inte ha det) men väl på 2,8an. Har inte sett en enda Z3 utan skinnklädsel men det kanske finns.. vem vet?? Kolla att bilen Du tänker köpa har det Du vill ha och strunta i om det är standard eller ej. M-stolarna är klart snyggare än de "vanliga" och M-chassi hjälper till på bilarna som är ganska mjuka från början. /Caspar |
|
|
beijnoff: Det är jag ganska säker på eftersom det står i min originalbroschyr samt att jag aldrig sett en 2.8 utan (kan visserligen skilja mellan olika marknader). M hade däremot inte invändig chromeline som standard. WeEeE: Som Caspar skriver är det visserligen ganska ointressant så länge det du vill ha finns. Tror jag har hittat bilen du är spekulant på. Ser att den i så fall även har störtbågar vilket kan vara bra att ha. Annan trevlig utrustning är ac, sportstolar och, som Caspar skriver, M-chassi. /Carl ______ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.