|
|
|
|---|---|
| Håller på att byta stolar i bilen och under passagerar stolen finns det en svart dosa som är kopplad i kabel under stolen som går till strömmen. På dosan står det SBP. Någon liknande dosa finns inte i stolen som jag ska montera. Vad är detta för dosa? Det är elstolar. | |
ormen |
kan det vara till kontaktmattan i stolen som tillhör airbagsystemet? har du airbag på passagerarsidan? |
| ja det har jag | |
| Jag hittade en dosa under baksättet som var 10*10 cm stor och den stod det airbag på. Denna dosa som är under sättet är ca 2*3 cm stor det sitter troligen tillsammans med en säkring. Tillhör denna också airbagen? | |
ormen |
följ kablarna till o från den, går de vidare upp i stolen? då lär det vara nåt till airbagsyst. koppla aldrig ur något sådant med batteriet påkopplat! |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är elektrionikenheten för sensormattan som aktiverar airbagen när någon sätter sig i stolen. misstänker att det är denna du syftar på. Länk Vill du veta lite mera om detta. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.