|
|
|
|---|---|
|
Hjälp när jag vrider om startnyckeln så händer inget med startmotorn, elektroniken bara flippar relä hörs som klickar nån som vet nåt om detta? | |
|
Hade precis liknande bekymmer på min 325iC -95.a som jag hade tidigare. Mitt problem var att batteriet var trött, laddade det och sedan gick det men sedan återkom problemet igen. Visade sig att batteriet hade låg syrahalt och inte kunde belastas. Spänningen över polerna var dock 12V vilket inte alltså säger allt. Nya BMW.s är mer känsligare för batteriets kodition än äldre. Äldre bilar där snurrar ju startmotorn runt men betydligt segare. För moderna bilar "klipper" startrelät så fort inte tillräcklig kapacitet finns! Mitt tips: Se FÖRST över batteriet! |
|
|
BYT BATTERI. Och köp ett med goda belastnings egenskaper. Många korta snuttar med bilen påfrästar batteriet enormt. Är batteriet dessutom dåligt laddat från början så slutar det vanligtvis med relä flipper. Själv har jag haft samma batteri i min bil i tio år, det blir jhu aldrig slitet jhu. :) MM |
|
sebbe_bmw |
Sätt i orginal dom verkar bra |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.