|
|
|
|---|---|
|
Har haft detta uppe innan men tyvärr inget svar förutom en massa skitsnack! Jag behöver låna däck med fälg på till en E34! Däcken ska ha speciell bärighet Som då heter Load index "88" Dom flesta här har säkrt större index på sina däck som då 91 eller93 eller nåt liknande. Det står på däcken tex 195 65 R15 88 v, och jag söker just det däcken med 88 in skrivet på däcken. Har ett par i skåne som jag får hämta i nödsitation om jag inte får tag här i Jönköping. Någon som vill hjälpa mig? Det gäller bara för en dag! MvH Bmw 4-ever | |
|
Man blir ju lite nyfiken på varför du behöver låna däck? Det blir kanske lättare att få napp om du förklarar varför. Det är ju skillnad om du bara ska besiktiga bilen med dom, eller ut och köra drifting en dag. :-) Lycka till! |
|
|
Spud: Han vill omregga vikten på bilen för att dra nån släpvagn om jag inte missminner mig från enn annan tråd... Mvh Elvis |
|
|
Varför köper du inte nya däck, skall det nu vara som någon anger för ny registreringsbesiktning så skall du väl ha dessa däck sedan... eller..... Vänligen Tommy NoFear |
|
ormen |
Med den attityden lär du inte få nåt däck, men varför inte åka till en en däckgubbe? Jag har kikat ofta (brukar stanna o pissa vid en däckfirma mellan Borås-Gislaved) på däckhögen utanför, de slänger rätt många lagliga däck, det är inget som säger att du måste ha samma fabrikat, bara samma specifikationer... Ett par plåtfälgar till de bör också finnas liggande på nån skrot som du kan säkert få för en billig peng... När du bestämde dig för att göra detta, utgick du från att du ska låna däck av nån här på forumet? Jag menar, jag har hjälpt o hjälper fortfarande folk jag inte känner (hjälper de jag känner för mycket) men varför skulle jag skruva av mina fälgar för dig? bara en principfråga, inget personligt... |
|
ormen: ojdå vad du tog åt dig verkar det som?. sluta var så självgod, tyckte han bad på ett snällt och bra sätt, hade jag bott nära och haft rätt däck hade han självklart fått låna dom, utan att tigga. /mvh jocke |
|
|
En förklaring till varför man behöver låna nåns hjul kanske gör det lättare att få lite förståelse, och någon som ställer upp... Om man ska låna ut nåt vill man gärna veta vad man "bidrar" till. :) -Jaha, ska ni råna en värdetransport. Klart jag ställer upp med extrahjul! ;) Länk Länk |
|
|
jag ska regbesiktiga bilen med bara speciellt dessa däck för att sänka totalvikten med 60kg, har ett par däck i skåne men kanske någon som bor lite närmare mig kankse har sådana däck. Det är därför jag vill låna sådana däck...Anders S: jag ska inte råna någon värdetransport... Sen trodde jag attt jag bad på ett snällt sätt, men det märks kanske inte. Tack Jocke. Snälla jag bad inte om en massa tjat utan om hjälp! Please!? MvH Bmw 4-ever |
|
ormen |
Nej, jag tog inte åt mig, skrev lite galet, sorry. Självklart skulle jag lånna ut några hjul till mannen om jag bodde i närheten o hade de hjulen... Vad jag menar, det han vill är LITE såhär: oj, jag ska besiktiga, kan nån låna mig ett avgassystem då jag har hål i mitt... Jag sa att det var inget personligt, tyckte bara det var lite väl häftigt av han att utgå från att han kan låna däck av nån här när han bestämde sig för att genomföra denna viktminskning... och får han hjälp? just det! Jag t.o.m. gav han ett snällt tips om att han kanske hittar dessa hjul lite lättare hos nån däckgubbe, det verkar ändå inte finnas nån här som har/vill hjälpa snubben... Mycket snack-lite verkstad! Vad har du bidragit med jokko, förutom att tjabba på mig? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.