|
|
|
|---|---|
|
har ombesiktning senast i morgon och är som vanligt ute i sista stund :)...fick några tvåor men dom är borta förutom abs-lampan som lyser. har mätt på sensorerna och bytt vf..dock utan att lampjäveln slocknar...får ju stålars på tisdag men senaste dagen för ombes är ju måndag :(...har försökt att paralellkoppla abs-lampan med "bromsvarninslampan" men då lyste den lille fn innan jag ens fått i nyckeln och slocknade så attans fint när jag startade.. har sett en tråd där jag om jag inte minns helt fel var hasso som beskrev hur man byglade...vill ju givetvis ha en fungerande abs men plånbok å datum går inte alltid i hop... har annvänt "sök innlägg" men utan att hitta nåt..... Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! | |
| Finns det inte en säkring som går till ABS varnaren och annat i instrumentpanelen som du kan rycka ur tillfälligt? | |
|
Grodan>>>Nix det går inte så bra...Den har ju redan fått en ombes på denna lampa...Dvs den måste lysa i tändningsläget o slockna vid start.. Finns ju lite "trixs" att göra som akuthjälp igenom besiktningen iaf, innefattar laddningslampa o abs lampa...Mer säger jag inte ;) Annars så är det väl bara att åka o besiktiga,då lär du väl få en månad till på dig.. Mvh Janne. |
|
|
Janne T// Ja det har du rätt i , det tänkte jag inte på att den skulle ombesiktigas. |
|
Paap Reeder |
Hej Janne! ... men med ett sådant trix ......då kommer väl istället laddningslampan att lysa konstant? MVH /// Paap R |
|
Jag lödde ihop lampan med oljetryckslampan. Funkade! Inte att rekommendera men när tiden tryter så. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Paap Reader: ABS anslutningarna används inte, utan man gör två laddningslampor el alt oljetryckslampor( byglar) och sätter den ena i hålet för ABS lampan. Du får då "rätt" funktion på "ABS" lampan. Ett oseriöst bilhandlartrick bland annat för att slippa byta någon dyr komponent i ABS systemet och klara besiktningen. ///MVH Hasso Länk |
|
tackar för det...ska lösa det under morgondagen... tycker väl själv att det är jäkligt skönt med en fungerande abs så det är ju inte nåt mygel som jag ska göra.... Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
| Ett annat tips är att koppla ur batteriet en stund. Då borde detta "nollas." | |
|
tack per_j82....har testat det då det botar det mesta :)...men inte för mig :( Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.