AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
734

Byta automatknopp

Reven
Hej, hur byter man knoppen på en automatväxlad bil? är det svårt? med tanke på spärrknappen. var kan man hitta snygga knoppar?

///Jocke

"Den Spanska reven rev en annan rev"
Svärd
Iallafall på min sitter det en insexskruv framifrån som måste skruvas ur, sen är det bara att dra knoppen uppåt. Vrida lite fram och tillbaka kan behöves. Själva spärren är bara en stång som hänger i själva knappen. Den följer också med upp. Sen är det bara att hitta en annan, det har säkert BMW eller nån annan stylingfirma. Själv satte jag bara dit en damask från en e30 under knoppen. Ger ett helt annat intryck! Synd att jag inte tagit några bilder och tjejen har kameran med sig i Spanien... Får fixa det när hon kommer hem.

///Martin

Reven
Tackar för svaret! lät ju väldigt enkelt att ta loss den, ska ner och kolla på det där senare. skulle vara intressant att se din installation med damasken, det låter bra iaf =)
nu ska jag bara hitta en firma som säljer knoppar till automat...

///Jocke

Svärd
Jag skulle tro att BMW säljer en hel del olika modeller som kan passa om du inte hittar nått annat bra ställe.

///Martin

Reven
Jag kan ju åka och kolla iaf vad bmw har=) www.motorshop.nu hade ett par schyssta knoppar till automat.

///Jocke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.