AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.008

Skorrande ljud efter bilen har stått stilla, Hjälp! vad är det för fel?

strandj
Jag har en bmw 325 -92. När jag startar bilen och lägger i en växel oavsett vilken (även backen) och släpper upp kopplingen, börjar bilen naturligtvis att rulla :) men när jag ger på gas uppkommer ett "skorr" ljud under bilen, jag känner även lite vibration i gaspedalen samtidigt. Om jag sedan stannar till utan att stänga av motorn och gör samma sak inget uppkommer inget ljud. Detta är mycket iriterande, vad kan det vara för fel?

JS
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Hjullager? De brukar tycka illa om att stå stilla.

// Anders
strandj
Tror inte det är hjullagret på grund av att jag kan åka en längre sträcka på tomgång utan att det låter, men när jag ger lite gas uppkommer skorret. Tack ändå för tipset.

JS
Xi
27
Xio
328 Cab M-utr 96a
Prova att köra så att det skorrar sen trycka ner kopplingen så att bilen frirullar. Slutar det låta så har du uteslutit en heldel. Men låter det forfarande så kan det vara bromsar om bilen stått en längre stund.. Eller hjullager som killen ovan sa.. Hjullager ljud behöver inte höras vi låga hastigheter. Kan vara bara runt ex.70 eller nått sånt som det hörs. Testa oxå att bromsa lite kraftigt så känner du om det rycker i bromspedalen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.