|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Funderar på att skaffa en 50/20 sänkning, med Weitec fjädrar. En polare sa att jag isåfall måste byta dämpare framtill för annars blir fjädern "lös". Stämmer detta? Måste jag alltså skaffa kortare dämpare då fjädern blir kortare? 3-4cm sänkning borde ju gå med original, men 5cm vet jag inte. Nån som vet? Hur mycket har ni andra sänkt, och hur? Tackar! | |
|
Ska du sänka bilen genom att montera kortare fjädrar bör du absolut byta stötdämpare också. Använder du originaldämparna kommer dessa att arbeta inom fel område och dessutom ständigt vara belastade, även när bilen står still. Dels ger det sämre vägegenskaper, dels sliter det ut stötdämparna i förtid... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Har sökt mycket på forumet angående detta och de flesta säger att upp till 40 mm går det att använda original stötdämpare. BMW - När du älskar att köra! |
|
|
Det som Jeppe säger är naturligtvis helt rätt (brukar vara så). Visst GÅR DET att montera sänkfjädrar tillsammans med originaldämpare, men det är inte att rekomendera vare sig sett till bilens vägegenskaper eller livslängden på komponenterna! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Nu var ju frågan HUR MYCKET man kan sänka och ändå använda originaldämparna. Några cm borde väl gå eller? | |
|
hej, tack ska ni ha grabbar, ska ta och handla ett par ordentliga dämpare då också på samma gång så att det blir ordentligt gjort en gång för alla. Vill ju inte att det ska börja bråka sen... Tusen tack! |
|
|
Jo, vet ni nåt bra ställe man kan handla på? Vore ju lättast för plånboken att handla 40/20 fjädrar då... Så slapp jag byta hela dämparen.. Vet inte riktit vad jag ska göra, men om ni har några bra sidor med väghållningskit å sånt så kan ni ju dela med er! Så får jag fundera.. hur mycket har ni själva sänkt, och hur??? |
|
|
Länk , Länk och Länk har rätt så billiga kit... Tankar billigt på SÅIFA, men hur länge till? |
|
|
Jag hade satsat på ett Sachs Performance-set. Du får kanske inte maximal sänkning, men du får dämpare och fjädrar som är avstämda och testade för varandra, samt av högsta möjliga kvalité. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Om du skall sänka bilen med kortare fjädrar måste dessa vara hårdare för den korta fjädringsvägen,detta kräver att stötdämparna är anpassade till fjäderhårdheten.Detta utgör ett paket,fjädrar -dämpare.Ta bort orginal paketet ersätt med ett rekomenderat väghållningspaket! Då kommer det att fungera.Ta inga genvägar. |
|
|
Jo jag ska handla ett riktigt väghållningskit. Är det nån som vet om INXX är hyfsad kvalitet?????? tackar.. |
|
|
40/15 går med orginaldämpare // Pantzare |
|
|
Klart det går, men det är inte bra... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
jag väntar fortfarande på mina dämpare.... :( börjar bli så less på firman... :( "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.