|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jokko Jå det är jag som äger den =) |
|
| Ck3: jasså... varkar då inte så när man ser tiden du körde..=).."skämt"... Min koppling rasade idag.. hmmm nånting som är åt hellvete... | |
|
Ja den har ju inte låtit vackert iaf! Blanka däck AB |
|
| Pitebo: Snygg tid du fick till 11,54 helt underbart.. | |
| Tackar, synd bara att den gick orent så man fick kass slutfart, men är rätt nöjd iaf!! hade inte drivknuten gått paj 2:a repan och om motorn hade gått rent hade det blivit en låg 11:a, jag hade 1.77 i 60fot på 11.54 repan och repan efter 1.69 trots att det gick sönder då jag smacka i 2:an.... men men nu blir det bur och ny bakvagn... får se om jag hinner köra mer i sommar?? | |
| Skulle man kanske kunna få ett litet recept på motor och drivlina?? | |
| kompsänkt 2liter m10,kolvarna är oljekylda, blocket o-ringat, e21 topp lite förfinad, 304gr kam, dellorto 40:or pulssplitgrenrör med holset hx agg 54mmkompresor drivlina 5serie svänghjul, kardan och koppling, helt standard svetsad diff... | |
|
Till i vinter ska jag bygga något liknande..men bilen skall gå på bana,med den tyska grupp2 breddningen.. Kör du med Dalhemskolvarna..i din spis? Jag har försökt att få reda på hur mycket man skall decka blocket med dessa kolvar ,för att få en bra komperation för överladd..Har du något förslag..?(Hur mycket har du tagit på blocket) Jag går å fundera övert att göra sfäriska förbränningsrum i toppen för att få så bra förbränning som möjligt men vet inte om det är värt besfäret..!! Hur löste du det med oljekylningen..Vissa har ju borrat i 745áns munstycke sina å vissa ha satt i munstycke från typ Golf..hur har du löst det..? Orkar orginal oljepump att pumpa olja så det räcker till...? Hur pass bra respons blir det med ett sådant stort agg. När börja det ladda..? UOPS..!! Vad många frågor det blev...JA,JA...frågar man inte så får man inget veta!! (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
| nej inte dalhemskolvar... oljemunstycken från golf td borrade offset ner i huvudoljekanalen, pumpen verkar räcka, även om en större vart trevligt... responsen är det absolut inget fel på tack vare kammen! har 0.5bar vid 3000 | |
|
Du har inga kort på hur det ser ut ,med de munstyckena..? Har för mig att det inte är så mycket gods att gänga dem i..men de verkar ju sitta kvar..om man kollar på din bil! 0.5 vid 3000....Låter ju trevligt! Få se, jag hade tänkt att köra med ett lite mindre agg. än de som brukar sitta på 402m bilarna..! Jag vill ju ha ladd så fort som möjligt..men den skall ändå orka pumpa mycket luft vid höga varv. Vad kör du med för komp. i din motor..? (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
nej inga kort, inte tokmkt gods att skruva i nej, men jag hade dem liggandes, dessutom så kyler dessa varvet runt vilket inte bmw:s spridare gör, även om det kanske spelar mindre roll... komp 7.4:1 |
|
|
Bugar å tackar för info..! Får nog bli att försöka få dit en annan pump som passar...eller få man slänga upp den i svarven,eller fräsen å göra så den passar ;-) (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
Pitebo. Vad kör du med för bränslepump till förgasar turbo? |
|
| den är lånad av en kompis, tror den är från en granada2.8med k-jetronic?? skall bytas mot 2st k-jetpunpar sen! | |
|
Frågar väl här oxå. Blir d några norrlänningar som ska ner till Gävle i helgen? jimpa |
|
| tyvärr inte jag iaf, är i gbg och jobbar.... | |
|
pitebo: 0.5 vid 3000, vad har du för max ladd då? //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
| Vad är det för agg? hx? | |
| HX35 eller 40?? 54mm kompressor iaf... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.