AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.897

Strippen piteå vilka ska köra?

Sida 2 av 3
ja jag är rätt nöjd, surt att det hann börja regna när jag ställde upp laddtrycket lite efter 12.02repan och tänkte försöka knäcka 11:an, men med bättre bakvagn som håller för bättre fäste i kombination med hägre laddtryck och lite uppställd tändning så tror jag 11:an ska sitta där, skulle vara najs att knäcka 200 i slutfart också med budgetbygget=) och sen så ska det ju börja lättas också=)

fördelen du har servas är ju stadig drivlina och slagvolym.. och en annan synvinkel är ju att ju tyngre bil ju mer kan man lätta=) bara till att kapa och plasta nu...
såg ni vad pinsamt långsam han var med volvo dieseln?
synd att man inte ställde upp och visade vad bmwpower står för nå
kul att hammarström satte alla på plats

helgonet
Pitebo: Jo de har du rätt i. Ska fara med sprutet till nisse l i veckan och be att få ett nytt, för bilen går långt ifrån vad den ska gå.. nästa tävling är ju om två veckor då ska jag åka några repor om allt går som jag tänkt.. hoppas vi syns där då.....

Jo Hammarström är grym.. riktig uppvisning..
ck
365
ck3
530DM Touring -02
528i blivande driftingbil
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Pitebo: Har du fått tag i nå filmer?

Du föressten. Min går nu=) har bara laddat 1.1 som mest. men den moddade tändningen verkar funka fin fint åsså har man tomgång nu oxå=)

Ska du köra på vårtävlingen eller? Tänkte om du inte ska köra testa turens slicks! =)

Blanka däck AB
jag har inte fått tag på några filmer än=( skoj att den går nu!! om jag kör vårtävlingen beror på närdenär?? om jag har möjlighet kör jag helt klart , måste ju klämma 11:an ju=)

hur känns nya motorn pö??piggare än förra? hoppas nu att pckningen och toppen håller för dig!
12-13 juni är väl nästa tävling
ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Känns som att den här versionen går bättre=) Men det visar sej ju på strippen snart!

Blanka däck AB
Gick hyfsat för att vara en original 325a egentligen.. kan säkert putsas lite, med bättre fäste, och att lätta ur allt löst i den, typ, baslåda, reservhjul, inte ha 40L bensin i tanken, och få på dom nya grenrören osv så borde 14 sitta där kan man juh tycka.

15.183s / 147kmh , satte bästa åket i första repan.. det verkade dock vara en trend dom flesta följde, fästet blev juh inte direkt bättre eftersom tiden gick, iaf itne med gatdäck ;).

/mvh jocke

får man se nå bmw turbosar på banan nu i helgen då?...tänkte så man vet om de är värt å fara?
Be
134
Bepp
750i -89
325 cab -88 Tic
När är tävlingen? tid? Kanske skulle åka upp om man har tid

Holset fläktar bra(under huven)
nu på Lördag och söndag..börjar väl typ 09.00...mer info på SHRA luleås sida
Länk
Be
134
Bepp
750i -89
325 cab -88 Tic
arrep:/tackar så mycket,det kanske är värt ett besök om jag kan vara ledig.

Bepp: hade vart kul att se...din bil låter helt klart intressant =)
To
41
Tobbeb
328i -99
320i 2.5 -85
japp! :) tror ck3 också ska köra

///Tobbe
Jag kommer jag också!
Be
134
Bepp
750i -89
325 cab -88 Tic
ck3: Har du fått ordning på tändningen? träffade en kille som är en jävel på att modda tändning,han kan löda om vilken box som helst.Han gjorde i ordning en åt en kille ,900 lödningar under microskåp 3000kr hur billigt som helst!

BD
137
BDH
2002tic -75
12,66 @185 60 ft 2,12
Jokko!
Tror du att du har nån chans mot Alfan i år med ny bilen ? =)

Hehe, näää tror inte det, alfan gick riktigt bra faktiskt ;).. och 325an går nog inte bättre än 540in.. kanske i starten..

men hade jag haft 100m till hade nog alfan fått se sig besegrad, var juh inte med mkt jag förlorade iaf.. men ljudet i alfan var minst sagt upphetsande.

du som äger den eller?..

/mvh jocke

ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Jag ska köra! Har vart och mappat lite med 1.5bars ladd men den vill till att misstända. Ska ta upp stiften och kolla avståndet.

Tändningen har jag fixat på mekanisk väg genom att förskjuta triggerhjulet 12 grader. det verkar funka bra.

Blanka däck AB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.