AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.894

Strippen piteå vilka ska köra?

Sida 1 av 3
RI
146
RILLE BRUHN
325IM -88
325T -89
325IA -88
318IS -91
325 ETA
Vilka ska till Piteå och köra? (bilsport arr)

ENDLESS BRAKES
KKR
ck
365
ck3
530DM Touring -02
528i blivande driftingbil
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Planerna är väl att jag ska köra. Håller på att sätta ihop bilen nu. Har kvar lite avgassystem, kylsystem + div små pill inför besiktning imorgon.

Sen blir det på med turbo grejjerna!

Blanka däck AB
ska då dit och kolla
eventuellt ställer jag upp med dieseln
Jag ska köra om jag hittar felet på mitt satans prospark sprut...

Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Men jimmy, är du inte å svetsar på mitt grenrör? =)

Blanka däck AB
Nej inte nu.. är hemma och lipar för att jag inte kan köra på lördag..

Pi
121
Pickis
M527i TIC-85
Jag skulle gärna köra åxå om det inte vore för det j-vla besiktningskravet, men jag ska med glädje dit å kolla på er andra som får köra, hoppas bara vädret blir bättre.
ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
PUST! Efter att ha startat upp bilen 5 imorse kunde jag köra prickfritt genom besiktningen idag=) känns grymt bra. Nu är det bara på med turbo prylarna!

Blanka däck AB
låter bra pö, jag startade min i går, misständer lite på höga varv när jag börjar ladda på, så jag har en hel del jobb på fredagkväll när jag kommer hem=/ men nu rymms iaf MH:arna och så verkar laddtrycksstyrningen funka mkt bättre än i fjol... skruva på så hör jag av mig på fredag, BSAB-R samlas väl upp före långnäs?
Al
119
Al*
325(320) -91 Turbo
ck3: det ska bli kul att se din bil :) antar att den är förbättrad sen ifjol ?! ;)

lycka till på lördag iaf =)
Jag ska köra, ska bli skojj.

vad ska en original 325i e36 göra strippen på ungefär?..15,xxx?..

/mvh jocke

ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
SUCK! typ kl 1 i natt började bil jäveln att brinna mitt i stan. Hade vart å käkat och skulle sen åka iväg. körde på starten men den startade inte. körde lite till men den var död. då började det att lukta soppa som faan inne i bilen så vi kolla upp det. såg inte direkt nånting. men vi beslutade att rulla fram bilen från bensinen på marken för att söka reda på felet. men istället för att knuffa fram den tänkte jag att man bara lägger i 1:an och harvar iväg.
DÅ jävlar tände det till. måste ha antänts från nån gnista från startmotorn eller liknande. Det brinner på lite grann. Jag sliter av mej min långärmadech börjar att bekämpa elden men förgäves. det tar sej bara mer och mer. Nu brinner hela huven (isoleringen). det gick inte att släcka utan hjälpmedel. är nästan på väg att ringa brandkåren då jag hör en bit bort: JAG HAR EN BRANDSLÄCKARE! Det är en tankbilschaffis som står och lossar bränsle 40meter därifrån. Känns som en evighet då jag ser bilen brinna för att sedan titta vars gubben är och sen på bilen igen. Han kommer gående med brandsläckaren och jag tänker spring för hellvete! Han släcker elden på 1 sek och jag och min kompis står helt förstummade vid bilen.

Om inte han haft en släckare hade bilen garanterat brunnit upp!

vet fortfarande inte var felet uppstått. Men jag tror att en slang har gått sönder. slangen var ny!

Säger då bara inte kul!

Någon som vet vad n brandsläckare kostar?? =)

Blanka däck AB
Kr
140
Krigh
328iT -96 M-optik

1602 2,5 Tic -68
ck3:
En släckare kostar mellan 3-800kr, billigt och värt att köpa
med andra ord.
hmmmm, det där med bilbränder känner jag igen=) gammaudin brann ju 3 ggr ju=) hur som helst så hoppas jag att det inte blev så mkt skador att du inte kan köra lördag... kämpa på dårå!! du har väl huvudstömbrytare också, bra att ha vid kabelbrand mm. och så fattar jag inte vad det var som började brinna under huven, isolering???? vad e det för nåt eg??=)
ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Hehe...jadu markus....vad är isolering=)

En till tråkig nyhet!

Jag hade fixat till allt som var defekt och skulle till att starta den så går notorn bara typ ett halvvarv. den blir pall. man kunde vrida runt den ett halvvarv fram och tillbaka sen pall. lyfte toppen och såg inget där. felet var i bottendelen. slet ut motorn och kunde konstatera en krokig stake som låst sej i veven. jag har väl försökt komprimera soppa eller vatten=)

Men kan man ha mer otur elller?

Det börjar bli lite bråttom inför lördag!!

Blanka däck AB
ja du pö, nu har du inte flyt asså, men skam den som ger sig, hade jag vart hemma så hade jag hjälp till så gått jag kunde, men nu är det bara spotta i nävarna och tokskruva, ingenting är omöjligt! kämpa på!
ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Kan meddela att motorn sitter i nu! Ska oxå kontrollera spridarna att dom inte fått nån skada sen branden!

Får kamrem, packning och förhoppningsvis grenröret imorgon.

Så tanken är att den ska gå på lördag, även om några högre makter inte vill!

Blanka däck AB
BD
137
BDH
2002tic -75
12,66 @185 60 ft 2,12
Lycka till!
Hoppas att det löser sig!
För mig så blir det ingen körning i helgen pga just dom nämnda högre makterna =(

ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Jaa....det är fördjävligt va det kan jävlas ibland!!!

Blanka däck AB
Jo.. de kan göra det ibland...blir ingen körning.. blåste en toppackning igår natt när jag var ute och mappade

Pitebo: Snygg tid du fick till 12,02 inte illa.. den kan du nog lätt kamma ner till 11:or.. Man blir ju en aning sugen på att bygga på en lättare bil, de är ju så jävla surt att köra om kring med en blyklump...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.