AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
576

BMW högst i rang

NR
120
NRW
330xiA Touring -01
Lästa med intresse Robert Collins artikel om
bilsemester i Europa. Där skriver han om rangordningen
på bilarna som tyskarna ser det:

"Kommer en i deras tycke lägre stående bil i kapp i backspegeln
bryr de sig inte om att lämna omkörningsfilen.
BMW släpps fram av alla.
Mercedes av alla utom BMW.
Audi av alla utom BMW och Mercedes."

Så är det alltså - BMW är högst i rang! (Min kommentar)

nrw
Min mening, löjligt. Jag släpper oxå förbi BMW, mycket för att jag blir så irriterad när de alltid skall ligga bakom och trycka helt i onödan.
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Hur gick det med mest nöjda kunder i Sverige i bilprovningens tester????

Jag släpper bmw fram endast för att se vad det är sedan får de hamna där bak igen,, :) he he
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Låter som ännu ett exempel på Collins oerhört noggrant och vetenskapligt belagda sanningar.
Att köra BMW har inte inneburit att åtskilliga inte flyttar på sig, vare sig i Sverige eller i andra länder. Jag önskar dock att Collin hade haft rätt, vore rätt praktiskt om alla flyttar på sig när man kommer ikapp.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Hur slarvigt kan man skriva egentligen, jag menar givetvis: Att köra BMW har inte inneburit att de flesta flyttar på sig, vare sig i Sverige eller i andra länder.
stefannorr
LO528> Kollade in på min modell vad felen oftast är på besiktningen,visade sig vara typiska töntfel som helt beror på lathet från ägaren i de mesta anmärkningarna, 19% av felen rörde lysen som ej funkade typ parkeringsljus positionsljus m.m
6 % parkeringsbroms troligen beroende på mycke automatlådor och att folk är för dålig på att använda den. totalt var de 29% underkända bilar i den årsmodellen och ja betraktar 27% av dom felen som baggisar som beror på slarv,2 % var avgasvärden och kan ofta bero på ej nog varm bil vid besiktning och att besiktningsmannen inte is eller vill testa köra den varm,men givetvis kan även andra fel ligga bakom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.