|
|
|
|---|---|
jörgen_81 |
Köpte en E39 535ia nöjd tills jag öppnade ena dörren fick då handtaget i näven inte kul hörde att d va standar fel är d d??har nån anna haft d problemet??? J_81 |
stefannorr |
Länk skriv in typ handtag eller handtag AND lossna m.m |
|
Såhär gör du: Länk Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Inre eller yttre handtag? Jag har fått inre handtaget i handen och det var av plast och definitivt inte av BMW-kvalitet... Verkstan sa att det var ett vanligt problem. Kan tillägga att det var inte kul att krångla sig ur sportstolen och ut genom passagerardörren på den lokala stormarknaden... |
|
stefannorr |
De gick inte hissa ner elhissen då o öppna genom fönstret via utsidan? |
jörgen_81 |
inre handtaget så nu måste jag hissa ner rutna för o öppna inte alls kul va kostar nya o finns dom i alu istället för plast?? J_81 |
|
stefannorr: De gick inte hissa ner elhissen då o öppna genom fönstret via utsidan? Nej, det var vinter och rutan var fastfrusen. Ett nytt (plast)handtag gav jag 240:- för 2002. |
|
stefannorr |
Jan-E> oki..mina har då aldrig frysit ännu..kanske man kan vänta sig hantaget löst i handen så småningom då |
jörgen_81 |
Ja det priset är ju in te farligt hoppas det finns i Alu borde ju hålla lite bättre. J_81 |
|
Japp ja har samma problem på min 535ia -99 import.. Skulle öppna bakdörren bakom förarplatsen och fick hela handaget i handen...Efter mycket spott och fräs fick ja tillbaka det på plats men det sitter löst och skramlar. VAD HAR HÄNT???? tackasam för snabbt svar Fredrik B ///M535ia |
|
| Har du fått i höljet till vajern ordentligt i spåret som finns? annars glappar handtaget ca 1cm. | |
|
Eller fick du med hela handtaget inklusive den svarta plasten runt? Dom nya handtagen man köper på bmw ska vara förstärkta. |
|
|
Persson utveckla det där med "Har du fått i höljet till vajern ordentligt i spåret som finns? annars glappar handtaget ca 1cm. " Har precis det fenomenet efter att jag haft loss dörrsidan ? Mvh// |
|
|
På baksidan den svarta plasten som sitter runt handtaget så sticker det ut en bit (hållare för vajern) med ett spår i där vajern ska gå. Om man bara lägger höljet mot bakkanten vilket är väldigt lätt så glappar handtaget, men det ska inte bara ligga emot bakkanten utan man får grejja lite såatt man får in höljet ca 1cm framåt. Hoppas du fattar något, väldigt svårt att förklara. |
|
|
Tackar ! Mvh // Uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.