AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
513

Sitter det bara ett värmepaket i en 525-91?

Värmepaketet i min 525-91 har läckt kylarvätska efter varje körning, så då bestämde jag mig för att själv byta det mot ett nytt.

Jag kom till slut fram till värmepaketet efter ett mindre helvete genom sladdar och plastdetaljer till förbannelse. Det syntes tydligt var det läckte någonstans, så det var bara att montera bort.

Vad jag funderar över är att när jag till slut lyckades ta bort värmepaketet så fanns det ett snarlikt ännu större längre in bakom det som jag tog bort.
I och med att jag har AC i bilen så antar jag att det som påminde om värmeelementet egentligen är själva kylelementet på AC:n. Stämmer det att det element som finns bakom värmeelementet är något som hör till AC:n, och att det är genom det elementet som luften kyls ner och man får kalluft?

Mvh Jögge
Ingen som vet?

Det måste vara så att det mindre elementet (närmast kupén) är själva värmeelementet, och att det större som sitter längre in är kopplat till AC:n.
Jag såg för övrigt bara kylvätskeanslutningar till det mindre, så jag gissar på att det är så som jag tror...

Mvh Jögge
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.