|
|
|
|---|---|
|
Har startat att fixa iording min E21 323a. hade först planer på att skrota den, då jag blev trött på den när diffen rasade men har inte kunnat så nu skall det bli helrenovering och lättning med alltd det innebär.. så till det jag undrar,hur skall jag få drivlinan att hålla, hade nämligen även tänkt putta i en 2.5a med turbo vet att det kommer bli en del ombyggnad men vad för diff, medbringare, axlar osv skall jag använda mig av hade varit bra med förslag Mvh Alex | |
|
Jag har för mig att bakvagnen från en 528 E28 ska passa bolt-on. Du har ju en sån bil också, du kan ju mäta och kolla, går fort att se. Då får du riktigt grov drivlina med de stora bakklumparna, men du kanske skulle bytt klump mot nåt med diffbroms. |
|
|
ja om det går så kan ja ju plocka dit en klump från en M535a eller är det lilla E28 klumpen som gäller,har hört att man får kapa o bygga om golvet med det e ju lungt... är det samma bakvagn på en E28 520ik 88- och 528an |
|
|
Jag ska lyssna lite med en polare som vet bättre.. återkommer. |
|
|
skiljer ca 10 cm i bredd på e-28 bakvagnen,så den passar inte bult on, tyärr! |
|
| okej men bult on hade jag nog inte riktig räknat med hellre =( nån som har nån bra lösning hur man får E21ans bakvagn mer stabil. | |
|
okej men bult on hade jag nog inte riktig räknat med hellre =( nån som har nån bra lösning hur man får E21ans bakvagn mer stabil. A-F Racing Länk |
|
|
nån? A-F Racing Länk |
|
| lyfter denna tråd igen eftersom jag också är intresserad av mera stabil och hållbar bakvagn till e21an.... | |
|
Nä, min polare hade bara plockat en bakvagn från 2002 och stoppat på en 1602, armarna var också förstärkta på den med vinkeljärn svetsade i framkant och bakkant. Drivaxlarna är från 535 E28 och klumpen från en M5 E34, passade tydligen bra efter lite anpassning av medbringarna längst ut. Vad jag vet behövde han inte anpassa längden på drivaxlarna något, så det var lindrigt med jobb. Vad gäller E21 trodde han att det var svårt att hitta någon enkel lösning för bakvagnen pga måtten. |
|
|
Ganska enkel uppdatering är att byta till våra special drivaxlar. Tillverkade i fjäderstål,så dom kan vrida sig. Det skonar diffklumpen och knutarna enormt. Men vi har inga såna färdiga till E-21 nu, det blir i höst.. |
|
|
bmw-andreas: Okay, det låter som en bra idé. Har ni något annat planerat för e21or? Har ni fått upp en sida ännu? |
|
|
bmw-andreas! Å de kommer att kosta..? Jag håller på att bygga på en 2002tii-72 å E21án drivaxlar passar på den..så det kan kanske bli intressant om priset är rätt ;-) (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
Priser kan vi ta på mail, annars blir dom sura. Hemsidan håller han på och bygger nu. Mvh Andreas |
|
|
Låter bra..!! (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.