|
|
|
|---|---|
jeppe_L |
hej!! Går och funerar på en ny cd spelare till bilen, och har fastnat för en Sony CDX-M8800. Nån som haft problem med den? funkar släden lika bra efter en tids användning? Tips på nån annan, i samma priklass(max 4000)?? |
|
Har en CDX-M8800 sedan en dryg månad. Väldigt nöjd med spelaren för att inte tala om designen, otroligt läcker. Har hitintills inte haft några som helst problem, kör fn 4 st 5,25" MBQuart med tillhörande skrikor direkt mot maskinen och det låter otroligt bra. Spelaren har också både lågpass- och högpassfilter (båda inställbara på 78 och 125hz) samt utgångar till fram-, bak- och subwoofersystem, så den går att kombinera med det mesta. På hyllan hemma ligger dock 3st GAS C2001 Silver steg som skall in när jag har mer tid, liksom 2x10" basar och 2x6,5" midbasar samt fler skrikor... Har provkört allt i bilen och ljudet blir enormt!! :-) /Caspar |
|
D-diddy |
Caspar: vilken MB Quart är det du har? Discus, Referens, Professional, eller Q-serien? David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Eftersom jag inte är en extrem audiofil och bilen är öppen (=sämre ljudbild) så blev det Reference-serien, blev dyrt nog ändå, ca 15K för högtalarna.. /Caspar |
|
D-diddy |
ok. jag står just i färd med att köpa just Reference till min. kul att höra att du är nöjd med grejerna. David "The unattainable is invariably attractive" |
|
D-diddy: Kul, det är bara att gratulera. Vad köper Du för grejer?? Tänk bara på att filtrera bort låga frekvenser till 5,25" resp 6,5" systemen. ca 100hz på 5,25 och 80hz på 6,5" blir utmärkt. Det låter nämligen riktigt illa om man skickar in basen i de högtalarna De delningsfilter som följer med i kitten RCE213/RCE216 är perfekta, så köp inte lösa delar. /Caspar |
|
|
Skulle bara tillägga att jag har haft flera Sony stereos och har varit mycket nöjd med allihopa, så enligt mig så håller sonys stereo apparater mycket hög kavlité. Nu har jag en Kenwood w7027 mp3-spelare, kostade 3995:- på bertilssonautoelectronics. //Mvh Simon |
|
D-diddy |
jag tittar på Reference 5.25" jo dom ska vara bra. delningsfiltren alltså. till basen har jag för avsikt att sätta ant. 6" i bak eller 10" i kofferten, och ta ut det genom skidluckan. får se hur det blir. räcker inte effekten i från min 4'50Watt. så blir det ett GAS X5 steg som får ta hand om det jobbet. David "The unattainable is invariably attractive" |
|
D-Diddy: Jag skulle rekomendera 10" i skuffen, speciellt när det går att ta fram ljudet genom luckan (jag har ju inte den förmånen utan måste såga i bilen). 6,5" räcker INTE för att ge en vettig bas, har provat, utan minst 10" (gärna 2) behövs. Köp slutsteget, om inte för fram- och baksystemet så för basen. GAS x5 verkar vara ett Ok steg även om det inte är stabilt till lika låga impedanser som GAS Silver. /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.