AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
667

2004-05-24 Bankörning Sviestad (Linköping)

kr
31
krilleg
Z3 M Roadster
318 E30 grus/snö-räser
Vill bara upplysa om att ett antal måndagar framöver kommer det vara öppen bankörningn på Sviestad Morstadion. Se till att detta blir en vana på måndagar! Ofta gör man inget särkilt efter helgen ändå!

Saxat från LMS.se

Körning på banan med gatbilar kommer att ske på följande måndagar

26/4, 24/5, 28/6, 16/8, 23/8, 4/10, 11/10, 18/10

TID.
Första utsläpp på banan 17.00
Banan stänger 20.00

Körningen sker i 15 minuters pass.
Efter ett avslutat pass skall bilen stå i depå i minst 15 minuter innan ny körning tillåts.

Heltäckande bomullskläder, godkänd hjälm, handskar och vettiga skor.
OBS: Täckta bilar jethjälm maxvikt 800g. Öppna bilar intergralhjälm maxvikt 1500g.

Priser.
Två pass 300:-
Sex pass 750:-

Är det några ? så är det bara att kasta in ett inlägg!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Intressant att de tillåter öppna bilar, kanske skall ta en tur ner, funkar en MC integral tro??
Jag tycker att hjälmkraven är överdrivna med tanke på att det är gatbilskörning. Godkänd hjälm innebär förmodligen SBF-godkänd och även om MC-hjälmar tillåts så finns det inte många som klarar viktgränserna (åtminstone inga jethjälmar).

Och 300:- för 30 minuters körning (plus resa till Linköping). Det får man ju en hel dags körning för med BMW CS. Men det är ett bra initativ av Sviestad. Och det är en roligt bana (dock lite smal)!
kr
31
krilleg
Z3 M Roadster
318 E30 grus/snö-räser
Håller med om kraven på hjälm. Tror att det kommer att göras undantag i början och att framörver ska man kunna hyra/låna godkända hjälmar!

Bor man inte allt för långt från Linköping så tycker jag att det är en lysande idé att komma hit. Förra gången var det folk från bla Stockholm och Karlskoga. Jag tycker personligen att det är helt ok att lägga 300 kr i månaden på lite rolig bankörning. Sen kan du ju köpa fler pass som du kan spara till dom andra tillfällena. Kommer även vara lite utställare där som man kan knyta kontakter med!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Har för mig att min MC hjälm väger strax över kilot, den är ju gjord i kevlar.. :-) Och eftersom jag kör öppet så blir det ju integral.

300:- för 30 minuter tycker iallfall jag att känns billigt. Vad gäller angående försäkringar på detta event? Går det att teckna något lokalt eller måste man ha licens för att vara försäkrad??

/Caspar
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker det låter lite dyrt (men säkert värt pengarna)

Jag var med som instruktör för mc-gatåkarna för ett antal år sedan. Då tog vi 100:- för hela kvällen (17.00-20.00)

Hade tänkt åka lite bil men det tar emot lite att behöva köpa ny hjälm när man redan har ett antal integralhjälmar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.