|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Nu skall jag byta bil till förmån för andra projekt och vill gärna ha er uppfattning om vad som kan vara ett rimligt pris; Alpina B10 3,5L, årsmodell 1992, nummer 548 av 572. Aldrig vinterkörd, regelbundet servad på verkstad (kvitto finnes) 14400 mil. Motor 3,5 liter på 256 hk. Sebringsilvermetallic. Skinnklädsel AC, NY (med ny kondensor etc.)! Och med det nya miljövänliga kylmediet (bytt höst 2003) Nya frontspoilern (höst 2003) Dunlop SP9000, nya bak och 60% fram, med Alpina 17 tums 20-eker fälgar (040520) Elspeglar, elfönsterhissar, elmanövrerad taklucka Farthållare, larm och startspärr, centrallås, BMW business RDS-stereo med stora högtalarpaketet, stora färddatorn. | |
|
Hej! Jag var o titta på en 90:a i år...Den var prisatt på bilfirma till 89' Var tämligen fin...Dryga 17000mil,någon hade lackat om på bakluckan där en spoiler troligen suttit tidigare,annars var den i ett bra skick(ej skinn)men original sportinredning,Alpina orig hjul,diamantsvartmet osv.. Såld nu,vet ej vad den gick för i slutändan..kring 80' kanske dem fick(gissning).. Mvh Janne. |
|
|
Kan väl tillägga att JAG tyckte priset på 89'var alldeles för dyrt,fick ett tips härifrån att kolla på t.ex Mobile för mera utbud o prisuppg. på Alpinor,dvs i Tyskland... Ett tips fick jag härifrån autopower, som sa mellan 50-70'(Stephan's tips,lite av en Alpina addict vad jag kommit fram till) :) Mvh Janne. |
|
|
Det finns en varierande prisbild på just B10 3,5. Men jag tycker skicket på bilen är mer avgörande än årsmodellen av just Alpina bilar, eftersom de är i en numrerad serie. Priset ska enligt mitt tycke gå efter skicket,, Sålde för nått år sedan en B10:a för 50,000:- (-88:a) medans jag äger en annan som jag inte skulle säljas under 120,000:-.(-90:a) Sedan har min bror en till salu för ca: 65.000:- (-90:a) Visst kan du gå efter Tyska bilannonser,, men även där varierar priset beroende på mil, utrustning och inte minst skicket. Finns från 40,000:- till 95,000:- Själv tycker jag att du ska föröka behålla en fin B10 3,5 då det inte finns så gott om dem. Visst priset på dessa bilar kan sjunka neråt,, men troligtvis kommer det en dag att vända och gå uppåt igen. Just för att det är en numrerad bil.. Och inte minst en "ALPINA" Micke Länk |
|
|
Visst ja Micke...Du var en av "Alpinisterna" också :) Denna bil som nu är till salu, "Semper fi" bilen är säkert en finare Alpina än den jag var intresserad av tidigare... Men svårt som sagt med priserna...Härlig bil men jag tyckte att priset på 89' var en smula för högt för den specifika Alpinan jag var intresserad av. Mvh Janne. |
|
|
Jisses, jag blir inte klok på värderingsfrågan - men jag har iaf fått en uppfattning! Länk till lite bilder: Länk Mvh, Vefa! |
|
|
Svårt att bedömma skicket på bilder, men visst bilen ser fin ut. Bra utrustning mm, + EML o vajer löst gasspjäll. Har faktist inte sett det på någon annan Alpina för utom min! Kul att se,, har letat i annonser efter just det. Men kring 100 för bilen är i mitt tycke helt ok, men då är jag en Alpina idiot som sagt var.. Gäller att hitta en till bara.. ;) Micke Länk |
|
|
Tack för den komplimangen! Jepp - då har vi båda ganska ovanliga konfigurationer i våra Alpinor =) Micke - jag är den första att erkänna att din Alpina är i särklass. Min är en schysst orginalbil - din är lite mer än det. Snyggt lackad - lite som de första M5:orna.... Inspiration därifrån? |
|
|
Semper fi, Har noga studerat både bilder och läst din fakta om bilen, samt det faktum att den aldrig har varit vinterkörd, fullservad osv. Sedan är mycket nytt så bilen är verkligen fantastisk till skicket. Vad du kan sälja bilen för beror som sagt helt på köparen, hittar du rätt köpare får du nog 100 000 för den, under 89 000 skulle jag dock personligen inte släppa den för. MVH, E38B12 |
|
|
Tackar, tackar. Värderingen av dessa vagnar är som alltid beroende av både tillgång och efterfrågan. Jag pejlar lite till för att "hitta" temperaturen på marknaden. Special cars for special people.... |
|
|
Tack för alla tips. Jag lägger mig på en ganska "lagom" nivå. Återkommer med nästa projekt... Alpina B7 kanske? |
|
|
Billigt för din bil. Länk Lycka till .. .. |
|
|
Tja. Jo - fast realistiskt kanske??? Fick ditt mail Micke men kan inte svara... Saken som du ser under antispinnknappen är inget märkligare än uttaget till min startspärr =) Kommer jag förbi Norrköping hör jag av mig! See you. |
|
|
Jag skulle ha köpt bilen av dig om det nu hade varit år 2005. Skulle vara härligt att ha en B10 3.5, B10 4.0, B10 4.6 och en Bi-Turbo i samma färg Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Men helvete vad sugen jag blev nu. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Du vet hur det är Ola. Det finns bara ett sätt att bli av med en frestelse... Att falla för den =) Komsi-komsi!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.