AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
600

Såldes 318 sedan med 16v bara i Italien?

ormen
Vad jag vet så fanns 318iS bara som Coupé Sverige... vore kul o veta om den finns i Tyskland som 4-d. Ännu ballare vore om E30 fanns med M42 motorn som 4-d? Nån som vet? Går det att importera dessa? E36 o ev. E30 med M42 som 4-d alltså...
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
Det finns en i Göteborg...ägaren jobbar på BMW Group i Mölndal...fast han exemplar är import från USA...är osäker på exakt vilka länder dem finns i...nu pratar jag om E30...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
ormen
tillägg: har sett på nätet att det finns i Tyskland, men det verkar vara "reimport", kan man importera dessa smärtfritt till Svedala?
ormen
det var snabbt svarat Henrik.A, alltså han sitter på en E30 4-d med M42. Men oftast är det flyttgods, vore kul o veta om det går att plocka hem en E36 utan större bekymmer. Just E36 som sedan med den motorn är ju roligt alternativ till 320:n
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Jag har en 318iS sedan som dessutom är till salu i Powerbörsen Länk , den fanns officiellt i Sverige (har ett par broschyrer liggande hemma där den är med) under ett par år.
e30 318iS har jag aldrig hört talas om som fyra dörrars, finns inte med i några av mina broschyrer från USA heller...
Tror bilen var mer populär i länder som Italien och Frankrike av skatteskäl då 320 hamnade i en högre klass.

/Johan

-Hellre en rak fyra än en sned sexa-
ormen
aj fan, har aldrig sett en svensksåld sedan, bara coupé... kanske var den dyrare än 320, vilket gjorde att man valde den istället...
he
5
helröd
318is-94
Har en 318is-94 motorsport inernational special edition.
4-dörrars med m-chassi, importerad från tyskland av första ägaren.köpte den i g-borg för ett år sedan, byggd i 1000ex.
tänkte lägga in en länk med bild på den ,men vet inte hur man gör?? har bilder på den som förra ägaren hade här på powerbörsen. EN KANONBIL, ÄR HELNÖJD
ormen
ok, så den bilen är lite "special"... lägg in den i galleriet
I USA finns 318i E30 från och med 90 bara som sedan (4d) och de har M42 motorn.

M40 motorn användes inte över huvudtaget i USA och det finns ingen 318i under åren 88 och 89. Däremot såldes E30 ett år längre i USA.

318is fanns bara som 2d i USA.

E36 318is sedan såldes ju här i sverige. Och sådana dyker ju upp då och då i annonserna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.