|
|
|
|---|---|
ormen |
Vad jag vet så fanns 318iS bara som Coupé Sverige... vore kul o veta om den finns i Tyskland som 4-d. Ännu ballare vore om E30 fanns med M42 motorn som 4-d? Nån som vet? Går det att importera dessa? E36 o ev. E30 med M42 som 4-d alltså... |
|
Det finns en i Göteborg...ägaren jobbar på BMW Group i Mölndal...fast han exemplar är import från USA...är osäker på exakt vilka länder dem finns i...nu pratar jag om E30... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
ormen |
tillägg: har sett på nätet att det finns i Tyskland, men det verkar vara "reimport", kan man importera dessa smärtfritt till Svedala? |
ormen |
det var snabbt svarat Henrik.A, alltså han sitter på en E30 4-d med M42. Men oftast är det flyttgods, vore kul o veta om det går att plocka hem en E36 utan större bekymmer. Just E36 som sedan med den motorn är ju roligt alternativ till 320:n |
|
Jag har en 318iS sedan som dessutom är till salu i Powerbörsen Länk , den fanns officiellt i Sverige (har ett par broschyrer liggande hemma där den är med) under ett par år. e30 318iS har jag aldrig hört talas om som fyra dörrars, finns inte med i några av mina broschyrer från USA heller... Tror bilen var mer populär i länder som Italien och Frankrike av skatteskäl då 320 hamnade i en högre klass. /Johan -Hellre en rak fyra än en sned sexa- |
|
ormen |
aj fan, har aldrig sett en svensksåld sedan, bara coupé... kanske var den dyrare än 320, vilket gjorde att man valde den istället... |
|
Har en 318is-94 motorsport inernational special edition. 4-dörrars med m-chassi, importerad från tyskland av första ägaren.köpte den i g-borg för ett år sedan, byggd i 1000ex. tänkte lägga in en länk med bild på den ,men vet inte hur man gör?? har bilder på den som förra ägaren hade här på powerbörsen. EN KANONBIL, ÄR HELNÖJD |
|
ormen |
ok, så den bilen är lite "special"... lägg in den i galleriet |
|
I USA finns 318i E30 från och med 90 bara som sedan (4d) och de har M42 motorn. M40 motorn användes inte över huvudtaget i USA och det finns ingen 318i under åren 88 och 89. Däremot såldes E30 ett år längre i USA. 318is fanns bara som 2d i USA. E36 318is sedan såldes ju här i sverige. Och sådana dyker ju upp då och då i annonserna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.