AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.615

Örebro Stötdämparservice, seriösa?

Ringde för knappt fyra veckor sedan -på en Tisdag- och beställde ett KW-kit till min TDS och han sa "Alright, yes box! Jag fixar det där, du bör ha det på en vecka!". "Okidoki..!", tänkte jag.

Jag ringde på Fredagen nästkommande vecka och då sa han att Posten lyckats slarva bort en massa paket för honom, från Tyskland.
"Jajja, vadfan!", tänkte jag och frågade vad han skulle göra åt det.
"Nähmen, jag beställer en ny omgång! Jag borde ha dem på 3-4 dagar, och sen skickar jag dem till dig!"

Jag har ännu inte fått några stötdämpare trots att det gått 17 hela arbetsdagar...

Man börjar ju bli lite smått galen..!

Någon som har någon dålig erfarenhet från detta företag?

Parentes:
Säljer www.mamut.com/gemekan även åt företag?
Vad har jag för storlek på gängen till fjäderbenet, så jag tar rätt fjäderbenslagring? 525TDS 92/03

Tankar billigt på SÅIFA, men hur länge till?
Visa användare
202
NOBLE
Röd M535i 1987
jag var där 3 gånger och han hade alltid stängt, fast han sade att jag skulle komma in och hämta dämparna vi en viss tid. blev lite arg och ringde honom och sade att jag skaffat dämpare på annan ort istället. han sade att han varigt sjuk. mina kompisar har råkat ut för samma sak att han har haft stängt fast han sagt att det skulle vara uppt nästa dag. har 6 mil dit så det gick åt lite bensin peng..jaja han var ju sjuk när jag var där så?! jag hade kanske bara lite otur.........?

Mvh Peter

Hemsida:
Länk

noble_regards@hotmail.com
Hej.

Känner helt klart igen det du beskriver. Köpte själv ett KW-kit till min E34:a som inte passade (Det finns två längder på gängan fram). Jag ringde direkt och sa att de inte passade och han sa att det gjorde de visst. När jag berättade att jag höll den gamla och den nya dämparen bredvid varandra och sa att de inte var lika så trodde han att det berodde på att min bil var importerad. Rådet jag fick var att jag skulle byta fjäderbenslagringen och enligt honom skulle det inte gå på mer än ett par hundralappar. När jag senare fick reda på att de kostade över 1000 kronor styck ringde jag igen och bad att få byta framdämparna så började det där snacket som du beskriver. Paket försvann i posten och det ena med det tredje. Efter mitt tjugoelfte samtal till Örebro stötdämparservice bad han mig komma in med framdämparna för att se vad som kunde göras för att lösa problemet. När jag kom dit visade det sig att den korrekta modellen fanns i hyllan så det var bara att byta rakt av. Jag är ganska nöjd med stötdämparsatsen även om de är i hårdaste laget men jag kan inte förstå hur de behandlar sina kunder som får problem?
Iom att jag har en begränsad budget, "gammal" bil som dessutom är en förstabil så vill jag ju helst inte lägga några pengar alls på ett kit, men det behövs VERKLIGEN. (det är som att dämparna har gått de 29 tusen milen på en folkracebana och att de har demonterad fjädrarna)

Sååå... Har ju hört att KW-kittena är bra, så jag får väl stå på mig eller vända mig till Motonords Witec-kit..? Det kostar också ~6000:-

www.mamut.com/gemekan har ju ett för ~4000:- men jag har inte tagit mig tid att beställa därifrån då det inte framstår att vara ett "seriöst" företag, utan en privatperson som gillar att kränga bildelar till bra pris...

*beslutsångeeeest!*

Tips, råd och åsikter är välkomna!

em
339
emhå
525i -88
Ett litet tips är att ringa en person vid namn Gerth. En otroligt sympatisk och kunnig kille på Öland som tar hem div prylar direkt från Tyskland. Komplett sats till E34 med sänkfjädrar och dämpare för 3900 plus frakt 175:- Jag beställde och det tog två dagar att få grejerna... Tel nr 070/ 4835935 el email gerth@minpost.nu
Jeaho!
Det är väl han som har "GE Motorsport"?
Har länge funderat på att beställa från honom men har tvekat då priset varit LÖJLIGT lågt och att det varit en privatperson, då jag handlar "lite billigare" genom farsans företag...

Men Örebro-firman här verkar ha issues så det slutar nog med att jag beställer från Gerth.

Har jag rätt om jag säger att M14-bulten i fjäderbenet kom 92/10, och dessförinnan var det M12..?

Nja... om inte nån bytt dina fjäderben från en annan årsmod av nån anledning...sånt e inte ovanligt. Men Gerth har fjäderbenslagringar för 400kr. bra pris!!

Kan tala om att jag köpte nyligen fjädersats på Mekonomen för ca 1400:- då får du Kilen röda, svenska kvalitetsfjädrar.
Blev mycket nöjd!
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Kan bara inflika en rekommendation:

Gerth på GE-Motorsport med hemsidan: www.mamut.com/gemekan är mycket seriös och otroligt kunnig på BMW, ha drev tidigare GG-bilar som senare blev Europadelar på Öland, har handlat mängder med delar av Gerth under åren och alltid haft god erfarenhet av allt han ordnar!

Och han har dessutom alltid mycket bra priser på allt.

En av landets mest kunniga på BMW, utan tvekan!!

///Magnus
em
339
emhå
525i -88
Kan efter "ganska" lyckad montering bara lovorda Gerth. Grymt snabb leverans samt mkt tillfredsställande resultat. Bra pris gör ju inte saken sämre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.