|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| BMWn som är sänkta kan slita mera däck på insidan pga att de har en tendens att "niga" på bakhjulen. Ett lågprofil däck fungerar faktiskt "tvärtom" i teorin. Detta gäller för lågprofildäck enligt min gummigubbe. För mycket luft i däcket resulterar i att däckytan blir stum och däcket slits på kanterna. För lite luft i däcket resulterar i att däckytan slits på mitten eftersom gummit slungas mot mitten av däcket. Jag har dock inget bevis på att det är så, men teorin lyder så. | |
|
per: du har rätt! för lite luft och centrifugal kraften slungar ut mitten och däcket slits således mer där. för mycket luft ger motsvarande slitage på utsidan. //Mvh Simon |
|
|
Ska åka och tanka i mer luft. Vill minnas att jag inte har många hekto över rekommenderat tryck åt originaldimensionerna på 15". Mellan 2.8 och 3 bar? ------ BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
Har kollat med verkstaden. Dom gör inget mindre än 4-hjulsinställning på BMW. Kostar 1300 kr. Verkaren tyckte inte det var någon ide att lägga pengar på inställningen. Det skulle ändå inte bli bättre. Han hade själv haft en 330, perfekt inställd, som for som en trasa på vägen. Det var däremot väldigt känsligt om man hade glapp i en styrled. Det blir väl till att skaffa sig radialdäck. M.v.h. Kentx |
|
| om et på fälgen är mindre än original så kan man öka toe in värdet istället, så att hjulen står rätt när man kör. | |
|
Hej ! Fick rådet av en verkmästare på BMW, för ett tag sedan, att kolla om bakvagnsbussningarna var dåliga. Detta kan tydligen göra bilen spårkänslig. Vad jag kunde se när jag demonterat fästbultarna, så såg bussningarna ok ut. Däremot så hittade jag ett litet stag på vänster sida bak, som hade gått av. Staget är knappt 10 cm långt och ledat i båda ändarna. Underdelen sitter fast i bärarmen och överdelen i något som kan vara en krängningshämmare eller paralellstag som går bakom bakaxeln till ett lika dant ledat stag på högersidan. Är det någon som vet vad det är för stag och om det kan påverka spårkänsligheten ? M.v.h. Kentx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.