AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.093

"Styla" min 328 E36

Suppe
Har en vit E36'a, 97.
Gillar bilen men tycker den ser oerhört tråkig ut helt vit, funderar på att lacka om den, först helt vit igen och sen en svart linje från fronten till bak på bilen, alltså rakt över bilen (hittar ingen bild just nu). Bilen har M-paket på, allt utom speglarna.
Efter lackering så tänkte jag sätta på ett par svarta m.speglar och förmodligen lacka ett par 17'' BBS'fälgar svart, om det inte blir "för mycket".
Fälgarna är kantstötta och det kostar 1000kr att laga, per fälg, tycker inte det är värt det så antingen lacka svart eller ligga i garaget och skräpa.

Vill egentligen bara höra lite åsikter om det jag skrivit, kanske lite priser och tips.
Jag tycker inte du ska lacka själva bilen, Vita fräscha E36:or med M-paket växer inte på träd, och jag tycker att det är väldigt läckert!

Däremot kan det nog bli ganska fett med svartlackade fälgar som kontrast till den vita bilen :-)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
84
179
84Anty
BMW 325 Coupe -94

BMW 520I -83
absolut inte svarta fälgar
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Du ska titan-färgade fälgar till din vita bil- Det är läckert. jag har sådana på min svarta E46, men jag tror det skulle vara snyggare på en vit bil.
Suppe
Grodan, har du någon bild på hur titan-fälgarna ser ut?

84Anty, Jag var hos Integra för att kolla upp priset på att lafa mina fälgar. Tydligen så gick det inte att göra den vanliga lagningen efterssom fälgarna va (någonting)-oxerade.
Jag köpte fälgarna för 5000kr som den klant jag är trodde jag att det skulle vara billigt att laga, har ingen lust att slänga ut 4000kr till på dom. Antingen testa lacka svart och se hur det blir, sälja dom billigt eller låta dom ligga och rosta någonstans.
Lackning av fägar kostar ca 2000kr..
försök hitta en mekfirma som har glasbläster...be dom blästra för en påse bullar eller nå...

Slipa alla kantstötningar med fin fint sandpapper efter eller föra blästringen..alt: hitta en annan mekfirma som har en bra svarvare och alutig svetsare,be svetsarn läga en svets runt fälgen,be svarvan svarva ner kanten,innerbanan :) svin fint!

efter blästring... slipa lite extra i fälgbanan å pyssla på lite å d å de.. typ 600-1000:ens sandpapper...hms.. färdiga att lackas... för 2500 högst.

Som nya sen =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.