|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Man ser rätt ofta tankar som "Jag utsätter inte andra för risker, bara mig själv" osv. Rätt korttänkt tankesätt, det är samhället (vi) som i slutändan får stå för notan. Det kostar stora summor, tusenlappar osv varje dygn, att vårda ett "kolli" under kanske resten av dennes livstid, räkna gärna på vad detta blir. Onödiga pengar som kan användas till annan vård eller sänka skatter osv. Race kör man på banor, där riskerna möjligen kan sägas vara minimerade och helst med bilar avsedda för bankörning, aldrig på vanlig landsväg. Min uppfattning iaf. FP |
|
gangsta_toth |
Som tur är, så är sådana kollin inte vanliga. Om jag själv hade fått välja, så hade jag nog hellre avlidit snabbt än legat på en sjukhus-säng resten av livet. Måtte jag aldrig hamna i någon av situationerna... Tycker inte att pengar och att hålla någon vid liv ska jämföras. Pengar är ju trots allt, bara pengar. Ett liv går inte att ersätta. |
|
Nja, man talar kanske inte så mycket om dessa, men visst finns dom i olika grader från de som behöver dygnet runt vård ner till dom som "bara" är lite invalidiserade och kanske inte orkar jobba osv. Helt rätt om pengar osv, ville bara belysa det faktum att argumentet "riskerar inga andra" är lite dåligt enl. mitt synsätt. FP |
|
|
Jag tror jag vet vem den omkommna är. Bor ju i Ödåkra. Är det nån vänlig själ som vill mejla mig namnen så att jag confirma vem det var? Förresten vart har ni sett det vraket? |
|
| Glömde säga, mejla mig på my.lxbostream.nu men byt ut x mot @. Den andra som jag har nu funkar inte. Hur bytar man? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.