|
|
|
|---|---|
marre86 |
Hejsan! Jag funderar på att lämna in bilen för en helrekondikonering.... vad innebär de? tar dom bilen både in som utvändigt även skuffen insidan av dörrar m,m? smörjer dom in skinnet+ glansa upp inredningen? Mvh |
marre86 |
glömde skriva att de kostar 2500kr, på gislaveds bilvårdscenter. någon som gjort en helrek där för 2500kr? Mvh |
|
Vad som ingår i en helrekond är nog olika från företag till företag... Det bästa är nog om du frågar dom rakt ut vad som ingår i deras helrekond. Lycka till! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Detta är vad jag skulle förvänta mig om jag lämnade in bilen för helrekond: * Nogrann utvändig tvätt enligt konstens alla regler * Komplett rengöring/damsugning och behandling av bilens interiör, inklusive bagageutrymme och insmörjning av skinnklädsel. * Utvändig polering/maskinpolering samt vaxning/lackskydd. * Noggrann motortvätt * Behandling av utvändiga detaljer såsom däck, plastlister, och så vidare. Bilen ska helt enkelt vara i så bra skick som möjligt när man får tillbaks den, på alla punkter! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
marre86: Håller med Kalle förutom punkt: * Noggrann motortvätt |
|
|
Håller med Starre ang. motortvätt Har varit med om att motortvätt är inte dirket något som gjorts med största noggrannhet. Känns som att dom kört på lite avfettning och sen spolat av... Men om du noga förklarar vilka krav du har osv så får du nog tillbaks en fin bil så som du vill ha den. Säg helt enkelt att du inte accepterar något halvgjort jobb... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jag tror inte att någon firma inkluderar motortvätt och rengöring av skinnet i sina helrekonder. Helrekond brukar innebära: Tvätt med avfettning Fälg tvätt Polering/Vax Vaxning in i dörrar Dammsugning invändigt Dammtorkning och vinyl glans invändigt Putsa rutor in/utvändigt Vinyl glans på all vinyl på utsida Däckglans Kemtvätt av klädsel kostar extra Mvh BJÖRN Länk |
|
|
Jag jobbar på Mr.Cap och en helrekond är nog: 1.Nogrann tvätt och avfettning med schamponering 2.Vaxning/polering, ifyllning med lackstift 3.Rengörning och vaxning av fälgar/dörrgångar/baklucka/tanklock 4.Noggrann dammsugning av inredning/rengörning av säten/skinn m m. ev behandla skinnet 5.Ta ut mattorna och dammsuga,tvätta/rengöra, avkema med maskin 6.Polering av ev krom,plast innuti bilen 7.Däckglans 8.Putsa allt glas Motortvätt och skinnrengöring brukar oftast ingå i helrekonder med på vissa ställen så kostar det extra. |
|
|
Jag hade inne min lilla Lupo på helrekond+lackförsegling det blev väldigt bra resultat men kemtvätt av klädseln ingick ej. Motortvätt hade dom gjort. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.