|
|
|
|---|---|
|
Nu tänker jag skriva ner på ett papper vad jag vill ha för BMW och vilken utrustning jag vill ha, sedan lämna denna info till några åf. och be dem ringa mig och tala om vad de skall ha för bilen. Bra eller dålig metod? /Anders | |
|
Brukar alltid vara bättre att sitta ner och prata med försäljaren om vad man vill ha mm, då både parter får en bättre överblick av affären! |
|
|
Jag instämmer, bättre att sitta ner o prata med respektive säljare. Fast det är nog ingen dum ide att lämna ett papper när du går därifrån, så allt kommer med. Berätta att du 'shoppar runt', men säg inte vilka andra handlare du tänker kontakta. /// Gunnar E. |
|
|
Nu har jag gjort det, finns numera ingen anledning att åka till någon annan åf. Gick bättre än väntat:-) Har dock inte lust att skryta med om hur stor rabatt jag fick. Nu återstår det att se om det blir en X3 2.5 eller 3.0, känns helt vansinnigt att köpa en bil för över 400.000!Men man lever bara en gång har jag hört.Alla har vi olika intressen. Låt säga att ett tiotal personer känner till vad jag tänker göra, drygt hälften tycker jag är dum i huve som köper en bil för så mkt. /Anders |
|
|
Sigdarve: Många i min omgivning tycket oxså att jag var dum i huvet när jag köpte min M3, men jag resonerade precis som dig. Man lever bara en gång och om man inte hade köpte bilen så hade man säkert ångrat sig när man sitter på ålders höst. Lycka till med valet |
|
|
Hehe, instämmer med starre: man ska köpa det man anser är viktigt i livet! En del köper villa för över millen utan att någon kommenterar det med annat än: "det var väl roligt, grattis", så ta inte åt dig Sigdarve utan njut av det! :-) Mvh Elvis |
|
|
Ska väl tillägga att det finns folk som köper bil för både tre och fyra gånger det beloppet. 400k tycker inte jag är så farligt... Mvh Elvis |
|
|
Tack! Misstänker att rätt många här på forumet står på min sida;-) Man blir lite prestandafixerad när man surfar omkring här på forumet. För några år sedan hade jag varit överlycklig över vilken ny BMW som helst. Men nu känns det som att det minst skall vara en 3.0! Även om en 2.5 säkert duger minst lika bra i 9 fall av 10, eller hur jag skall uttrycka det.Man vill ju inte få smisk av vilken SUV som helst vid ett rödljusrace:-D. Ja, ni hör hur störd man har blivit här på forumet. /Anders |
|
|
Sigdarve, nog håller jag med dig att 3.0:an är roligare, men tusan vet om den är värd sitt merpris! Jag har inte kört 2.5:an, men däremot både 3.0i och 3.0d - för min del skulle jag utan att tveka ta dieseln, det är ju samma pris! Och nu när det ser ut som att dieselskatten kommer att läggas på bränslet direkt så blir dieseln ett ekonomiskt alternativ utan att man behöver köra 3000 mil/år. Dieseln är inte kvickare än bensinaren på papperet, men jösses vad det bär iväg i praktiken! Har du inte provat den så gör det innan du bestämmer dig. /// Gunnar E. |
|
|
Gunnar: Jag har provkört X3 diesel, men jag störde mig på att motorn väsnades för mkt. När jag stod ijämte den så knattrade den alldeles förfärligt tyckte jag,mycket mer än E60d (fast den är väl bättre isolerad?). Jag vill ha en len bensin-sexa som bara väser lite.F.ö så kör jag inte mkt mer än 1500 mil per år. /Anders |
|
|
Jo, dieseln knattrar lite utanför bilen, särskilt med kall motor. Inuti bilen upplevde jag dock inte ljudet störande, tvärtom låter den riktigt mysigt i mina öron! Jag körde 3.0d och 3.0i alldeles efter varandra, och jag upplevde dieseln som den klart sportigare av de två. Och nu kommer det av allt att döma bli så, att dieselskatten läggs på bränslet helt och hållet, och då försvinner 'problemet' med att man måste köra mycket för att det ska vara ekonomiskt. /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.