AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
702

Ryggstöds problem på 520an !

Visa användare
94
RobTheBank
520iA -91
Får inte ner ryggstöden där back i bilen. Värkar som dom har fastnat eller något. Någon som har haft samma problem eller ?
Och måste man ha ner dom för att komma åt bakhögtalarna ?
Det är på min 520iA-91
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är bara att lyfta på gallren.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
94
RobTheBank
520iA -91
Men hur får man ner ryggstöden ?
Vadå "få ner ryggstöden"? Har du fällbart baksäte? I så fall finns det två spakar under sittdynorna, mot dörrsidan till som styr detta. Har du inte fällbart så måste de demonteras. Vet ej exakt hur det görs, någon annan får rycka in i så fall.

Mvh
Rasmus
Visa användare
94
RobTheBank
520iA -91
Ja dom spakarna vet jag men dom värkar inte göra vad dom ska. Tror att baksätet har gått i lås eller något.
rsarits
Hade samma fel på min 530 (sedan med fällbart säte).
Jag lossade muttrarna till låsbyglarna i kofferten, uppe under hatthyllan, när jag gjort det så gick det att få loss ryggstöden i gångjärnen och efter en del pillande så gick det att få loss hela ryggstöden inkl. låsbyglarna. Sedan konstaterade jag att wiren mellan spaken och låset inte fungerade. Tog loss klädseln på baksidan av ryggstöden och borrade hål vid låsen och satte dit en kort stropp som man kommer åt från bagaget. Nu funkar det bra.
ormen
Eller så har de "hakat ur sig", glidit ur sina gångjärn i nederkant... så blev det på min och det hade samma effekt...

Jävla h-e bmw:s fällbara ryggstöd, överkomplicerat skräp... det som är sjukt att när jag fäller ned, så dras bältet in samtidigt (och av säkerhetsskäl går ju bältet inte att rubba om ryggstödet är löst), hur hänger detta ihop? Jag har råkat ut för det att i nedfällt läge drogs hela bältet in=fick skruva loss bälte från chassie, ryggstöd mm. för att kunna sätta tillbaka skiten...

Det är (hoppas jag) säkert bättre i E39, E60 men jag tror att det är onödigt tillkrånglat i E34, jämför bara med ex. Nissan el. Mazda, hur simpelt och funktionellt det är...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.