AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
929

BMW E46 M3 360 000 i USA

david525
Hejsan

Jag bor i USA och funderar pa en BMW 3 serie. Har ej bestamt mig for vilken modell annu. Jag sag att en M3:a kostar $48000 helt ny, vilket ar ca 360 000 kronor. Verkar ju vara rena kapet!!

Jag kan kora den i ett ar och sedan ta med den till sverige och den kommer fortfarande vara vard minst 360 000.

Gor man dessutom European delivery sa sparar man ytterligare $3000 dvs, man far den for $45000. Inte dumt. Kollade i nagon lista och den kostar runt 540 000 i sverige, en skillnad pa 200 000 svkr.

Funderar aven pa 325 ($28000) och 330($34 000), svart val!!

Hur ser folk pa en USA importerad bil nar man sa smaningom skall salja den i sverige?

Synpunkter?

Xi
27
Xio
328 Cab M-utr 96a
Importerade bilar fungerar att sälja i sverige och M3an är inget undantag. Känner tre killar från den lilla stad som jag kommer ifrån som importerar just m3:or och tjänar fina stålar. Bara den har bra med utrustning så ska det inte vara nåra problem. Priser låter ju rätt iallafall.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
När man importerar till Sverige från ett annat EU-land är det mycket enkelt. Tar man in en bil från USA gäller andra regler. Gå in på www.vv.se för säkerhets skull, och skicka gärna en fråga om just den specifika modellen. Jag tror nog att det skall gå bra, men för säkerhets skull bör man väl klara ut så mycket som möjligt innan bilen införskaffas.
david525:

Tänk på att det skiljer 10hk på en Usa M3 och en Europa M3

Nominal output/rpm 333/7900 hp

se länk:

Länk

Det kanske bara är att ladda ner ny mjukvara till motorn så vips har du en Europa model?
Är det annan frontspoiler på de amerikanska M3orna, eller är de hemskt fula orange reflexerna som de har i USA bara påklistrade?
Personligen så hade jag inte velat ha en M3 med instrument i miles när man betalat så mycket pengar för bilen, men det kanske går att byta enkelt?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Tar du in den som flyttgods är det väl inga stora avgifter?

Du borde kunna speca den i EU-utföradnde, och med km/h stort och mph i mindre på hastighetsmätaren.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Hej.
Är det inte så att man betalar moms på 25% när man tar in varor från USA plus 7-8% avgift på hela värdet?

david525
Jag skulle ta in den som flyttgods isafall. Jag tror den enda extra utgiften blir frakten over atlanten.

Jag antar att man bara behover programmera om tandningen/elektroniken for att fa de extra 10 hk, skillnaden borde bero pa att man kor pa 91 oktan i USA och 98 oktan i sverige. Kan aven vara sa att man far de tio extra hk bara genom att tanka 98, och att elektroniken staller om sig automatiskt?

Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
91 oktan i USA är ungefär som 95 här, mäts olika RON och MON

Att det är 10hk mindre i USA beror på att man ränkar på hästkrafter i en annan standard än DIN. Därför 330in har tex. 225bhp i USA.
Så egentligen är det exakt samma effekt, lite lurigt det där...
Ta reda på en effekt siffra i kw så ska det bli 252kw på M3an vilket motsvarar 343hk (DIN).

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.