|
|
|
|---|---|
|
jag undrar om det går att färga skinn? jag har en hel skinn inredning till min E30. Och den är i dagens läge i oxblod o jag vill ha den svart. nån som om det går att färga det på något set.. ? tack på förhand. "Z" | |
| undrar bara om det är sport inredningen | |
|
Ja det går att färga om skinn Lahega kemi säljer färg m.m till skinn Prata med Anders Eriksson tel 042-256700 Lycka till Benny |
|
| Kan nog bli svårt att få färgen att hålla i längden. Den nya färgen kommer aldrig att bli lika slitstark som originalfärgen. | |
|
Ang slitstyrka. Min pappa hade skinnmåleri i Helsingborg för ett tiotal år sedan! I min lägenhet har jag en soffa som är riktigt välanvänd (fler sitt timmar än vilken gamma taxi som helst :-) som målats om för säg 15 år sedan. Kanske ngn som sett dom på vallåkra för en massa år sedan? INCOTE de pysslade med specialmåleri skinn brandskydd mm. Turnerade med bla bilstolar Polisens MC kläder mm. Säkert olika resultat med olika produkter men riktig skinnfärg och ordentligt underarbete + rätt teknik så skall resultatet slitstarkt. De enda problem jag har hört om från pappa är att få färgen lagom matt, och att medlet som mattar färgen ändarar nyansen. De hade mycket blanda på känn och testa. Men detta var ju på stenåldern dagens grejer är säkert mkt lättare att jobba med. Kanske blir så att jag också tar kontakt med Anders E om det är ok? Funderar på att köpa en bil som tyska BMW raggare har varit på och "förbättrat" Lycka till MVH Philip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.