AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.301

Extractor till M50, nån som provat?.

Tänkte på dom som säljs från finland, i rostfritt, väldigt bra pris.

nån som köpt? och monterat?, var det bra passning till org avgas?.. nån effektskillnad att tala om?.. är mkt sugen, dom är juh snygga och priset är rätt bara det är bolt on så beställer jag när man får lön.

/mvh jocke

Re
66
Reppan
520i Touring -92
men jokko, du ska väl inte börja trimma sönder min gamla pärla?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
De från Finland tycker jag inte ser ut som äkta extraktorgrenrör då rören inte ser ut att vara lika långa på alla cylindrarna. Bara en grej jag reflekterade över då jag såg annonsen på autopower. Jag kan förstås ha fel... Men det kan ju vara värt att kolla upp så du inte blir blåst.

/David

------
BMW CS #04839

Min 525i: Länk
Nää det där är väl mer headers stuket igentligen, men det stprollar juh egentligen, viktiga är väl att dom ger nån effekt, dessutom är dom juh snygga, det är därför jag frågar om nån testat dom, för att få veta vad det är för nåt.

Reppan: hehe, nää det är lika mkt pärla om inte mer nu än tidigare, så du har inget att oroa dig för ;)

/mvh jocke

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det var lite det jag tänkte på att om rören inte är lika långa ger de väl ingen större effektvinst? Kan givetvis ha fel igen... Men snygga är de ju onekligen!

------
BMW CS #04839

Min 525i: Länk
Bromspapper verkar det då finnas som skall stärka det dom får man juh hoppas är seriöst utförda.

visst, själva grejjen är juh att dom skall vara lika långa.. och det är mkt därför jag tänkte om nån köpt och testat dom?.

/mvh jocke

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag har köpt exakt samma rör som han från Finland säljer... jag köpte från ebay i USA. Fick mycket bättre pris där. Har dock inte hunnit montera än...
Ut och gör det då, så återkommer du med åsikter osv ;)

/mvh jocke

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Har inte tillgång till garage så de får bli om nån vecka. Tänkte testa att bromsa den efter de också och se för skojjs skull vad man har.
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Ta de lugnt Jokko me pdr...min gamla oxå=)
PDRen mår fin fint ;)...

vill du ha lite bilder på hur pärlan ser ut nu, så skicka mig ett mess på mailen ;).

/mvh jocke

pu
34
puff
325 coupe -92 full m3 optik,inne som ute.
Tjenna,jag har ett extraktorrör på bilen som han i findland säljer,funkar helt perfekt.men o andra sidan så har jag avgas,chip o öppet filter oxå,enbart grenröret kanske inte gör så mycket...
jag har redan avgas chip och filter..

är som sagt intresserad av hur mkt just grenröret gjorde i skillnad..

monterade du allt detta samtidigt?.

/mvh jocke

pu
34
puff
Jag hadde redan avgas o chip o filter när jag satte på grenröret,jag trodde det skulle göra mer än det gjorde,men det är ju från bil till bil med,det blir kanske större skillnad på din,beställde nytt öppet filter från usa o det gjorde stor skillnad,har ändå prövat många olika filter.mvh Jocke
hur blir ljudnivån?..

/mvh jocke

pu
34
puff
Har man huven öppen så är där lite mettaliskt ljud,lite klang i det när man gasar, men med huven stängd hör man ingen skillnad.
Har varit i kontakt med finland jag med, lutar åt att jag beställer ett ex. Bolt on på orig system. Passar mig utmärkt. Blir K&N filter och ett beök hos JWR i sommar också... Mumma!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.