|
|
|
|---|---|
| Har lite funderingar på att bygga cab av en E32, helst en av de förlängda. Men inte kan jag vara först med den idén? Någon som har sett ett liknande bygge, eller som kanske har någon länk? | |
|
Såg en E-32 cabbe på öland i förra sommaren en silvergrå met 735 tror jag det var rätt så fräckt bygge så först är du ju inte men det e ju inga dussinbyggen Har du råd att inte åka Bmw?? |
|
|
Yes. Var några härifrån stan som gjorde ett sådant cab-bygge och körde halva Sverige runt efter vad jag förstod. Fungerade tydligen utmärkt. En gråmetallic tidig 735ia var det de åkte. |
|
| Måste bli en rätt härlig pråm att glida omkring i. ;) Det hamnar i projektlistan, så får vi se vad som händer så småningom. | |
| var den fyradörrars då eller | |
| Finns det tvådörrars E32? | |
|
Det var en E32 cab till salu på powerbörsen för kanske ett år sedan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| men det jag menade var att den kanske var ombyggd till en 2dörrars | |
| Den här ifrån stan var bara en förstärkt E32:a. Inga stora modifikationer, ingen båge, inga igensvetsade dörrar eller något. Fungerade precis som en helt vanlig E32:a fast utan tak. | |
Svärd |
Skulle va ganska fett med en E32 Touring, självklart den långa då, tänk er själva, 750iALT. Vem bygger en sån?? :) ///Martin |
| Jag har faktiskt funderat på det också. Frågan är vilken bil jag skulle ta bakdelen från bara. Det skall ju helst se snyggt ut också... En breddad bakdel från E34 Touring kanske? | |
|
Svärd: Här är en E32 750iALT Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| den var rätt schysst men har sätt andra bilder förr | |
| På E23 fungerade Ford Granada Kombins bakdel klockrent, och om man ser på Erikw's bild så skulle det mycket väl kunna vara en sådan även på den E32an. | |
Ras.mus |
Ingen som hade bilder på en CAB? Var väl det frågan gällde? Är även själv sugen på att se en sådan, kanske inte för att bygga om min egen men för att det hade varit kul! |
|
En cab Länk Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
| det kanske skulle vara snyggt om man svetsa igen bakdörrer och gjorde framdörren lite längre | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.