|
|
|
|---|---|
|
jag har en 320i e36 den ligger på 3000 varv vid 100km tim är det normalt homie | |
TobbeBMW |
min 325:a ligger runt där också så det e nog normalt. |
|
det kan jag inte tänka mig att din gör tobbebmw, min 325a ligger på 2650 varv vid 100kmh, och den drar till stoppen på 5an innan den slutar dra, så ut och kolla igen exakt vad din står på. /mvh jocke |
|
|
Tycker det låter ganska normalt för en 320, min ligger också närmare 3000 rpm i 100 kph. /Erik |
|
|
Jag läste nånstans, i en tidning som testade e36:an som ny, att 5:an inte längre var överväxel på den (de med 6:or)! Orsaken var lite luddig, men det var något om att vridmomentsregistret på 6:orna ändå var tillräckligt spritt, så folk då skulle spara bränsle genom att tidigare lägga i en hög växel...?? Tydligen skulle 5:an då sällan behöva läggas ur.. Jag vet, det låter luddigt- men det var häromdan jag läste det, i en gammal tidning... alfatok.... |
|
|
nu har jag varit ute och kollat igen 2850 ligger den på homie |
|
|
det är normalt, det gör min med. 320 varvar då mer än 325an i 100.. det är då en sak som är säkert.. |
|
TobbeBMW |
Jokko: du har rätt, den ligger runt 2600 v/min vid 100km/h Kollade idag, måste vart full när jag skrev svaret ovan :-) |
|
Tänkte väl ;) har du tänkt på att varvräknaren och hastighetsmätaren är perfekt synkade på 5an, dvs dom följer varandra konstant, från 50kmh upp till 230 så pekar dom i exakt samma riktning ;) lite coolt. /mvh jocke |
|
|
Min ligger på strax under 2000 v/min vid 100km/h. ...automat :P ________________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.