|
|
|
|---|---|
|
Bmw M3 -93 15100 mil. 127 000 spänn. 2 ägare (som ja vet vilka de är) Svensksåld, Välservad. Tändspolar, stift, topp o avgsapackning + databox precis bytt. pga kortslutning i boxen. Den ä sänkt 18"are o nått sportsystem + lite steroprylar. Ser allmänt välvårdad ut o går bra efter vad jag kan känna! Är detta ett bra köp till detta priset eller ska man försöka ha råd med en nyare? Vad tycker ni? HP | |
|
Jag tycker det verkar scysst. Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
|
Hej. Låter bra. Bara o slå till tycker jag. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
intemartin |
slå till me m-testa gärna med 18tums fälgar på så blir det lite stötigt bilen är ju inte bygd för det så det kan ju vara dags att byta bussningar och diverse saker i hjuluphängningen men den låter som en fin bil till helt rätt pris. martin_750 |
|
Låter jättebra!! Svensksåld och du "känner" ägarna. Perfekt! Mr C |
|
|
nu kanske jag är feg.. men jag föredrar en bil som gått under 10' och är mindre än 5 år om det är en M. Då har den då via ex. vis Länsförsäkringar maskinskade försäkring - en ny M3 motor kostar 100' - 50% av alla M bilar som säljs begagnae i Tyskland med Europlus garanti kommer in med problem / ras på motor och växel (tyska Auto Motor & Sport) inom ett år. |
|
|
Hej. Visst ska man vara lite försiktig. Men alla kanske inte har råd eller vill ta sig råd för att köpa en nyare M bil. Sedan finns det beg motorer för ca 15.000:- att få tag på. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hur ä det med Vanosen ? Den låter lite skummt vid start o ca 30 sek efteråt, rassel/lyfftar smatter. Antar att detta ä en av de största changsningarna om man köper en sån här bil? HP |
|
|
JAg tycker du ska kosta på dig ett Mtest eller en riktig genomgång på en BMWverkstad. Då får du reda på det mesta i allmänt skick om bilen eller om det finns några ev trasiga delar och ev kostnad för att byta dom. Testet kostar ett par tusenlappar men är väl sparade pengar om det visar sig tex vara fel på VANOS eller sånt... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Vanosen, spindelleder och rost är vanliga felkällor. Sök efter rost längs bagageluckans nedre kant och underkanten av dörrarna. Vanliga ställen som E36:orna rostar på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.