AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.175

Vill sälja min 740i vad är rimligt?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Har tröttnat på min 740 e32 och jag undrar vad som är rimligt pris om man vill bli av med den någorlunda snabbt.

740ia -94
23800 mil serv. bok finns
gråmet finns lite småmärken och repor men 100% rostfri. Mycket gott helhetsintryck. ej vinterkörd av mig.
grå tygklädesel i mycket gott skick
träpanel valnötsrot med intarsiainlägg
2x airbag
3x rollo
elhiss
stora dator
stora klima fungerar 100%
orginal velourmattor
växelväljar knopp valnötsrot
armstöd fram
servotronic
immoblizer
mm.
inte så mycket utrustning men det som finns fungerar 100% bra. Nästan nyskick invändig

nybes ua 0404
nya skivor runt om
nya krängningshämnarstag
oljepump kollad
aut-låda iordninggjord plastkulor bytta
servad med alla oljor bytta
fungerar mycket bra känns 100% bra att köra

nästan nya 18" fälgar+däck
2 uppsättningar org alu fälg
vinterhjul
vita blinkers

Vad är rimligt om man har tänkt sig att bli av med denna bil hyfsat snabbt? Jga annonserar på powerbörsen och blocket mm. men det verkar vara svalt intresse för bilen. Jag begär 45000 kr vilket jag själv tycker är ett bra pris. Jag förlorar redan ganska mycket på det priset så jag vill inte släppa den billigare.
Vad tycker ni?

BMW CS #5139
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag tror att det blir svårt att få ut 45' för den bilen. Många mil och inget skinn, e32 karossen gör inte saken lättare.
Sälj fälgarna separat (du får lätt 7-9' för dom) och sälj sedan bilen för 30-35'
//Marin
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
huu! kan det vara så illa? i så fall har den ju rasat ca 5000 kr i månaden sedan i vintras! Dags att byta märke eller kanske någon som har en annan åsikt?

BMW CS #5139
Jag håller nog med, det blir svårt att få mer än 45000.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
andra förslag...?

BMW CS #5139
40-45k bör inte vara någon omöjlighet att få tycker jag. Att bilens typfel (oljepumpen och automatlådan) är åtgärdade är nog ett stort plus för många spekulanter.

Lycka till!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Precis så Kalle....Håller nog tyvärr med om prisbilden, men stora plus är ju att oljepumpens bultar är kollade+att även plastkulorna i lådan är bytta,borde göra fler intresserade tycker man...Minus är saknaden av skinn.

Mvh Janne.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
ok vi får se kanske jag byter märke, andrahandsvärdet på BMW verkar ju sämre än någonsin snart får man mer för en -94 års Alfa en en BMW....

BMW CS #5139
li
1.959
liste
535i -89
E32 är tyvärr ganska svår att sälja för (för säljaren) vettiga pengar just nu. E38 har kommit ner ordentligt i pris och det går att hitta exemplar för 60-70.000 idag. En E32 utan skinn är tyvärr ännu mer svårsåld. E65 börjar dessutom - på gott och ont - krypa neråt ordentligt i pris, vilket ytterligare sänker E38-priserna och därigenom även E32-priserna.

Det som hänt med E32 är att det spelar mindre roll om det är en 89:a eller 94:a eller om det är 730 eller 750 - priset skiljer knappt alls. "Folk" ser det som samma bil, även om det finns - för oss - uppenbara skillnader.

Sen gör naturligtvis bensinpriset sitt till - enligt "alla" så drar en V8 väldigt mycket bensin. VI vet ju att det skiljer marginellt mot exempelvis en Volvo 940/850, men det gör inte "Svensson".

Som Kalle säger är det ju bra att bilen är kollat och fixad när det gäller de dyra typfelen på modellen, men frågan är om det inte skrämmer mer än det lockar - "Svensson" vet inte om att dessa fel finns på många exemplar, och VILL kanske inte veta...? Folk tänker så konstigt ibland. :|

Ett tips kan vara att ta ett par bilder med orignalfälgar, eftersom 18"-hjul kan skrämma bort vissa intressenter, och sänka priset till 39.900 prutat och klart. Du kan ju - som Marin redan sagt - sälja 18":arna vid sidan av.

Har du undersökt möjligheterna att byta in bilen eller har du redan nästa bil klar? Tror inte du skulle förlora så mycket på att byta in den hos en handlare. Du kan ju alltid hänvisa handlaren till bytbil.com för att få upp inbytesvärdet - där finns som sagt liknande exemplar som har 80-90.000 "på rutan"... De kommer naturligtvis inte att gå att sälja för dessa pengar, men...

E32 har alltid varit väldigt mycket bil för pengarna - nu mer än nånsin. Tyvärr slår detta lika mycket mot säljaren som det gagnar köparen.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.