|
|
|
|---|---|
|
Har suttit och sökt på forumet och läst igenom de flesta trådar som behandlar ämnet hur man byter sin Reverse Bandare till en Business CD RDS från samma år d.v.s 96 men inte funnit något vettigt eller konkret svar. Har köpt adapterkabel: 65 12 9 405 409 och undrar nu hur man kopplar in panelen. Panelen är en Iris panel, den enkelradiga alltså. Hjälp tack. Vet att en hel del har gjort detta och nån måste kunna hjälpa mig. Schnelle fart, Härliche fart. Länk | |
|
På adapterkabeln så sitter det 2 st kablar som jag antar ska in i säkringsdosan bakom handskfacket, efter att ha tittat lite i hassos säkringsguide så hittade jag dessa två säkringar som jag inte vet om jag har: Säkring nr: 25. 8A MID-Display. A103) Radio OBD II plugg Säkring nur: 44. 5A Multifunktionsratt, MID-display, Radio, Telefon , Ratt airbag släpring Problem 1. i adapter paketet så finns det 2st säkringar, en är på 5A och den andra på 7.5A, är det rätt säkringar? Och vad kan hända om jag kopplar in grejerna och det blir fel? Problem 2. det står om MID-panel. Jag har bara IRIS... Ska jag koppla in iaf? Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Så, då har man lyckats installera det. Kanske slänger upp en mekguide om det. Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Nice job, dude!! Rockar det fett?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
hehe tack. Ja, jag tycker det blev stor skillnad i ljudet. Det är ju inte sasca ljud. Men nu är iaf ljudet betydligt renare med mer disskant och mer punch i basen. Men det ska ändå in nytt framsystem, sub och slutsteg. Ljudet måste vara perfekt. Men jag välkomnar mig själv in i 90-talet (som redan varit) med min cd spelare. =) Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Har köpt en Business RDS och en IRIS panel. Har även beställt en adapterkabel (65 12 9 405 409) som jag ska få imorgon. Min bil har haft Reverse som orginal och sen efter de en Sony CD :S, därav klippta kablar. Men har ett par fågor. 1. Kontakten (17-stift) var klippt i min bil så jag fick köpa en på skorten. Och den jag hitta var från en bil med Business RDS som orginal. Men nu när jag skulle skarva ihop det så blev stift 4 över (vit/brun) se länk Länk . Behöver jag denna kabel till min nya Busniess. 2. Kan någon skriva nån liten rad om hur ni koppla in er adapterkabel. 3. Sen fattar inte jag hur infon från radion ska komma i i IRIS panelen. kan någon förklara lite snabbt hur allt är uppbyggt. //Ville |
|
|
Stift 4 är mute (felmärkt med data i mektipset), den används endast om du har telefon/handsfree med mutefunktion. Infon från radio till display och omvänt fråm knapparna och till radion går på en seriell databuss (I-buss/k-buss osv) liksom en mängd annan information mellan olika delar i bilen. FP |
|
|
Klipper in mitt svar från en annan tråd: Kabelmattan har 3 ändar. En som ska skarvas på Stereons kablage (3 kablar), en ända som ska skarvas på och tredje änden som ska in i säkringsdosan under handsfacket (2 kablar). Börja med ändan med 2 kablar. Koppla in de kablarna i säkringsdosan under handskfacket på tomma platser, till den tjockare kabeln tar du säkringen med högre Amp antal, och till den smalare den med lägre Amp antal. Sedan för du igenom kabeln så att den kommer in bakom stereon och letar sedan upp samma färger på kablarna från stereon som de på de köpta kablara, du skarvar bara på kablarna med org. tillbehöret du fick i förpackningen. Jordkabeln tryckte jag ner i radions jordutgång. Allt funkade perfekt för mig. Ska snart försöka mig på ett seriösare ljudbygge i E46:an med orginal huvudenhet i behåll, har alla prylar liggandes nu, ska bli skoj att se hur det kommer att låta =) Genesis four channel + kondning på en Fahrad Infinity Kappa 5.25 kit fram Infinity 10" sub i portad låda Org. huvudenhet Business, som jag ska hitta lågnivå på i veckan. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.