|
|
|
|---|---|
civilization |
Hej Har börjat få problem med oljud någonstans från bakvagnen i min 328 från 96. Ett kraftigt dunkande ljud uppkommer när man släpper upp kopplingen vid växlingar samt i kurvor och svängar oavsett fart. Har nyligen bytt främre bärarmsbussningarna men detta hjälpte inte. Min mekaniker trodde inte heller att det var bussningarna till bakaxelupphängningarna i mitten eller "fäststaget" till bakaxeln. Ljudet har kommit succesivt under våren men nu de senaste två veckorna har det börjat låta som f-n. Kan tillägga att det även hörs ett ordentligt skrammel från bakvagnen (höger sida) när man kör i gupp och ojämnheter samt ett klonkande/kluckande om man tar tag i bakre skärmkanten och lyfter bilen upp och ner. Vore mkt tacksam för svar! Min mekaniker inte vet inte vad det är...Kan tillägga att bilen har diffbroms där oljan byttes under service på BMW i december. MvH Christian |
|
De bakre fjäderbenslagringarna kanske???? "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
civilization |
Huh? Vad är det? =) |
| Kan okså va att kardanaxel haf fått glapp !!!! | |
|
Civilization: Om du lyfter på mattan som ligger över bakre "stötdämpartornet" så kan du kolla om gummit som sitter runt stötdämparen är dåligt.. Inte helt ovanligt, hade själv det problemet på min M3´a.. Mvh Jimmy |
|
|
tjenare !! hade samma problem! det e antingen höger eller vänster drivaxeln. det kan du kolla om du lyfter upp bilen och känner på antingen vänster eller höger drivaxel om det sitter "lös" alltså om det går att vrida lite på dom. om går att vrida på dom så e det glapp! och måste bytas! jag gjorde det på min 325 -92 hade och sen löstes det på en gång inga mer oljud från bakvagnen! kostade mig 2000 spenn då jag köpte min reservdel hos bildemo (beg)! annars lär det kosta mycket mer! Lovar att det e det så som du beskriver det! Lycka till!! /Lugi |
|
civilization |
Ok tack ska ni ha. Ska testa detta. Hoppas det går att lokalisera...har haft bilen på två verkstäder som ej hittat felet... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.