AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
895

Dålig mottagning på radio. C-stolpe?

Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Hejhej!

Har ganska/mycket dålig mottagning på min radio. Har inte BMW's originalstereo utan en vanlig "stoppa i" stereo. Och har integrerad antenn i bakrutan. Har läst ett par inlägg här på forumet o kommit fram till att antennförstärkaren kan vara väldigt känslig eller gå sönder lätt. och att den sitter ovanför vänster C-stolpe. Detta säger mig inte mycket... tyvärr ;)

Kan nån förklara hur jag ska gå till väga för att kolla detta, gärna i punktform och typ som en intruktionsbok för nybörjare. schyst! ;)

Kan man bli klokare om man drar ut stereon o kollar där bak eller där finns inget intressant?

Tack på förhand!

Min Hemsida: Länk (Tryck "My Car" för BMW:n)
Den sitter bakom klädseln på vänster C-stolpe. Så värst lätt går den nog inte sönder även om det kanske händer. Däremot missas ofta strömförsörjningen till den, särskilt om man byter ut originalstereon. Har du adapter osv till stereon idag, från BMW:s 17-poliga plugg så är det stift 16 (vit kabel) i denna som skall ha 12V när stereon är startad. Det kan stå ant+, remote eller nåt liknande på den kabel på stereon som skall användas, eller så kopplar du den vita kabeln till start+ på stereon (lila-vit i de flesta BMW).

FP
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Tack... ska mecka lite idag o se vad jag kommer fram till...

------------------
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
yes... fixade det! Det var exakt som du sa folke... jag kopplade den vita till remoten... Underbar mottagning nu...

Nån ägare innan mig har bytt stereo o då kapat alla kablar som gick till kontakten... så nån adapter fanns inte nej ;)

men det löste sig i alla fall! tack för hjälpen!

------------------
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.