|
|
|
|---|---|
|
Hej!!! Vad ska man tänka på vid köp av en sådan???? Går det i en tvilling vagn i den??? Har hittat en 97:a med 19000 mil för 90000:- den har *xenon *regnsensor *klima *larm *rails *elhissar *4xairbag *Asc *16"alu | |
|
Jag skulle kolla noga efter rost i den nedre skarven då du öppnar tanklocket. Det är som en badbalja där utan avrinningsrör så det är perfekt för grogrund för rost. Tror även att det finns risk för rost på bagageluckan på E39 Touring. Sedan vet jag inte hur mycket utav standardfelen på 540i som stämmer överens med 523iT. För gäller det 540i så kan jag räkna upp en hel del! :( MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
| Kolla rost på insidan av bakluckans nederkant. Det finns tätningmassa för att skydda den vikta plåtfalsen innanför, och det kan vara en grogrund till rost. Vid det miltalet kan hjullager, stödlager och bromsskivor vara dåliga. Det var det i alla fall på min egen... | |
|
Hur långt är lastutrymme från insynsskyddet till luckans kant och breddmellan hjulhusen????? Jag ska ha i en tvillingvagn, har kollat på V70 men den får plats precis om man ställer den på bredden, i min nuvarande 525:a går den i på längden men jag får plocka isär vagnen, (inte kul en regning dag) |
|
|
Våran Emmaljunga syskonvagn fick precis plats på tvären i min förra 528iT. Sen var det fullt. I min A6 avant får jag in den på längden och tjänar således 30cm på bredden. I V70 (-98) fick den inte helle plats på längden, men på bredden var det hur lätt som helst. För 90' få du jääävligt mycket plåt (bil) för pengarna. Gör ett M-test för 1500:- så får du reda på dom flesta bristerna på bilen. //Marin |
|
|
1090 mm mellan hjulhusen 760 mm insynsskydd till bakluckan 900 mm ryggstöd till luckan 270 mm mellan insynsskydd och golv ( har dock last släde så lägg på ca 50 mm) Insynsskyddet/lastgallret är en gigantisk rulle som tar enormt med plats Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Tackar för svaren!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.