AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.312

Baslådan mullrar/vibrerar!

Jo
15
Johan323
323Ci -00
Hej!
Monterade en 12"baslåda med steg på BRL och var rätt nöjd med ljudet men märkte snabbt att basen mullrar, vibrerar (lika mycket på låg som hög volym). Det hörs inte så mycket men är väldigt störande. Verkar vara någon slags störning men killarna på BRL hittar inget fel. Säger att det måste vara fel på stereon & att jag måste köpa ny.
Har för övrigt BMW Business med originalhögtalare.

Någon som vad vad det kan vara för något??

Hade bra.
Johan
Nästan omöjligt att svara på utan att höra felet. Samtidigt verkar det vara ett typiskt svar från firman som sålde. Hörs det lika mycket från radio som CD/band, och är det nån skillnad med eller utan motorn igång?
Du kanske kan ansluta nån signalkälla tillfälligt till steget och spela/testa och konstatera om felet stammar från stereon eller skapas i de nya grejorna.

FP
Jo
15
Johan323
323Ci -00
Jo, det låter lika mycket från radio/CD. Om man skruvar ner volymen till min & trycker ner bromspedalen så hör man att mullret blir lite "ljusare". Funderar på att byta ut stereon men har inte råd f.t. Har för mig clarion har samma oranga belysning i sin stereo, den borde smälta in ganska bra.
/Johan
D-diddy
Har du monterat en högnivå-> Lågnivåadapter? till steget? ISF ligger nog felet i det.
Annars kan du ha lagt lågnivåkabelntill steget för nära matarkabeln eller någon databox (i bilen), vilket också kan störa.
David.

"The unattainable is invariably attractive"
Robsarve
Hur är baslådan inkopplad?

Hoppas att den är gjord via högtalarkablarna och inte lågnivån...

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
Jo
15
Johan323
323Ci -00
Hmm, vet inte exakt hur den är inkopplad eftersom det inte är jag som gjort det. Ska kolla med dom.
Det jag har för mig att de sa är att de från början satte en högnivå->lågnivåadapter bakom stereon som de seden fick flytta bak för att se om mullret skulle försvinna, men inte blev de bättre...de säger att de testat allt de kan komma på.
När jag kör med "fader" på stereon så att bara de bakre låter så låter inte baslådan, den är kopplad med de främre...om det säger er något.
/Johan
Robsarve
Har inte riktigt koll på e46-systemen, men det låter som om de kopplat in en högnivåadapter på den balanserade signalen till steget, o då blir det inget vidare...

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.