|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Sani: Länk aja-baja ;) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
nikkieb0y: Självklart köper man en orörd M3. Det e alltid säkrast. Men jag pratade om att ta bort hastighetsspärren inte flytta varvstoppet! Det e en viss skillnad!!! Och självkart räcker 250 km/h, jag bara gjorde en jämförelse för att visa att en M3 går snabbare än en chippad S4 när inte elektroniken sätter stopp... |
|
|
Den S4-an jag nämnde innan åker ifrån en M3 E36 i både acc & högre hastigheter. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran: Inte 3,2:an om S4:an bara e chippad... Det lär behövas uppåt 350 hk för den bedriften! S4 e både tyngre och stjäl mer effekt på väg ner mot hjulen! |
|
|
LexCom: Har du provat? /Wille |
|
|
WilleW: Nej, det har jag inte. Jag har dock åkt i en S6 med 340 hk och blev inte det minsta imponerad Den gick sämre än min Chippade saab som jag hade förut (?). Dessutom har jag bevittnat flera race där chippade RS2 (315 hk original) kör identiskt med M3 3,2... Därav tror jag inte att en Chippad S4 tar en M3 3,2! |
|
|
En S4:med Dahlbäcks Steg 2 (mtm) trim, 325 hk / 545 Nm. Tar en M3 3,2 till 260 km/h i alla fall. I detta intervall är Audin snabbare hur man än provar ex. start 100 km/h och uppåt. Detta är provat ett flertal gånger. Dock innefattar steg 2 även nytt avgassystem från kattarna och bakåt på Audin. / Nike |
|
|
S6 = 4.2l V8 RS2 = 2.2l Turbo S4 = 2.7l Biturbo Lite väl olika modeller för att dra paralleller mellan modellerna eller hur? Håller med NikeC om Audi s4 biturbo MTM steg2, e36 M3'or hänger iallafall inte med upp till 160 km/h det vet jag, höghastighets acc låter jag vara osagt då jag inte har provat det... /Wille |
|
| Okej, jag får väl ge mig då ;) | |
| Ja en liten förtydligan kanske. Den Audin jag syftar på är naturligtviss S4 2,7 Biturbo som kom -98. | |
|
Det är stor skillnad på chipade och ochipade S4-or så dom 6 sek försprång en E36 3.2 har försvinner rätt så snabbt, dock är M3-an fortfarande bättre på toppfart. Enligt audi experter så gör ett chip så pass mycket på en S4 att den hänger även på en original RS4. |
|
Grubbe |
M 3: Visst är det så.. Rs4:an är inte speciellt imponerande i originalutförande. Turligt nog är den relativt lättstressad. =) |
| Det är väääldigt optimistiskt att tro att en chippad S4 hänger med en RS4, men förmodligen kommer påståendet från dom med S4:or. | |
| Delar inte din mening ang. RS4, jag tycker nog att den kan klassas in i facket "speciellt imponerande" med sina 380 hk och acc-tider i klass med M3 CSL - i en kombi med vinteregenskaper dessutom. | |
nikkieb0y |
lexcom -> om du tar bort fartspärren måste ju motorn varva mer än 7000 rpn för att komma över 250 eller hur?????????? |
|
nikkib0y: "om du tar bort fartspärren måste ju motorn varva mer än 7000 rpn för att komma över 250 eller hur??????????" Varför skulle den behöva det? Fartspärren är elektronisk och klipper när farten överstiger 250 km/h. Det har alltså inget med varvet att göra. Personligen vet jag inte vad M3:an varvar i 250 km/h, men spärren borde väl gå in vid cirka 6500 varv. Angående vridmomentets betydelse för höghastighetsacceleration så tyckte jag att det var bra att någon redde ut begreppen. Det är alldeles för många som tror att en bil med högt vridmoment automatiskt accelererar bra i höga farter. |
|
| Upp till bevis. Kolla på länken. Länk | |
| Verkar konstigt att Audin var snabbare runt banan. M3:an är i alla fall grymt mycket snyggare och råare! | |
| Ja har en simca som drog en M3 men simcan hade rattmuff + att den va ny tvättat så de kan va därför kanske.... | |
Philly |
Audi S4 drar INTE M3 3.0 BMW |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.