AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.328

E46 Business CD lyser "Disabled". Hur knappar jag in koden?

Br
14
Brockmann
328Ci -00
Köpte en begagnad Business CD till en E46:a. Monterade in den men nu kan jag inte slå in koden, det lyser bara "Disabled" i displayen. Så fort jag trycker på någon knapp slocknar hela f-nskapet. Är det någon speciell knappkombination som ska hållas inne, eller? Hur gör jag?
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej,
Ingen kod behövs, den har inte kontakt med BMW:s datorn via I-bussen! dvs fel i CD-spelaren eller I-buss signalen på den stora kontakten pni nr.7.

mvh
George
Br
14
Brockmann
328Ci -00
Ok, tack! Ska kolla så att förra ägaren inte klippt av den kabeln. Det såg ok när jag kopplade in den, men vem vet? Det satt en Panasonic i när jag köpte bilen. Har du haft samma problem eller?
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej,

Nej, men har pillat en ...
Kolla att signal finns för pin nr. 7, kan vara klippt om man har monterat en icke BMW stereo.

mvh
George
Br
14
Brockmann
328Ci -00
Hej George.

Tusen tack för tipset! Det var där problemet låg. Lyckades lokalisera en I-bus kabel och skarva på en koppling till CD:n. Nu funkar det kalas.

Thanx!

Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Tack själv och lycka till med din nya spelaren!

mvh
George
Sl
23
Slusken
733 IA- 79
Tjena, de går alltså inte att sätta i denna stereon i en annan äldre bmw? har en Business CD som ligger å skräpar, men den lyser åxå bara disabled när ja försöker koppla in den i min gamla 733:a, cd-skivan går att stoppa i å den går att trycka ut... men inget mer händer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.