|
|
|
|---|---|
| Köpte en begagnad Business CD till en E46:a. Monterade in den men nu kan jag inte slå in koden, det lyser bara "Disabled" i displayen. Så fort jag trycker på någon knapp slocknar hela f-nskapet. Är det någon speciell knappkombination som ska hållas inne, eller? Hur gör jag? | |
|
Hej, Ingen kod behövs, den har inte kontakt med BMW:s datorn via I-bussen! dvs fel i CD-spelaren eller I-buss signalen på den stora kontakten pni nr.7. mvh George |
|
| Ok, tack! Ska kolla så att förra ägaren inte klippt av den kabeln. Det såg ok när jag kopplade in den, men vem vet? Det satt en Panasonic i när jag köpte bilen. Har du haft samma problem eller? | |
|
Hej, Nej, men har pillat en ... Kolla att signal finns för pin nr. 7, kan vara klippt om man har monterat en icke BMW stereo. mvh George |
|
|
Hej George. Tusen tack för tipset! Det var där problemet låg. Lyckades lokalisera en I-bus kabel och skarva på en koppling till CD:n. Nu funkar det kalas. Thanx! |
|
|
Tack själv och lycka till med din nya spelaren! mvh George |
|
|
Tjena, de går alltså inte att sätta i denna stereon i en annan äldre bmw? har en Business CD som ligger å skräpar, men den lyser åxå bara disabled när ja försöker koppla in den i min gamla 733:a, cd-skivan går att stoppa i å den går att trycka ut... men inget mer händer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.