|
|
|
|---|---|
|
Har precis beställt en ny antenn från Folia Tec. Jag kan tänka mig att denna antenn är ganska stöldbegärlig. Nu brukar jag visserligen inte ställa ifrån mig bilen utan uppsikt så risken är minimal men ändå. Kan man göra något för att försvåra att någon snor antennen på infall. Har de verktyg är det inget att göra. Min tanke är att smeta in skruven med loctite, och frågan är, hur blir mottagningen då. Släpper Loctite genom signalen? Någon som vet, eller har ett bättre förslag. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. | |
|
loctite är nog att rekomendera isfö. men tänk på att det blir jobbigt att ta väck för en ev. maskintvätt. fast du kanske är som jag och tvättar bara för hand? då är det ju ingen prblem... Diesel-räsern |
|
|
Det blir ingen påverkar rent signalmässigt av t.ex Loctite. FP |
|
|
Glömde: Givetvis får inte limmet isolera sprötet från fästets gänga rent elektriskt. Du får se till att det blir en del opåverkade rena gängor kvar osv. FP |
|
|
Tack folke, det var bra att du skrev det. Jag hade nog smetat in alla gängorna annars. Tarzan325, maskintvätt?? Vad är det för något? Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.